Poszukiwania zaginionego samolotu NOWE FAKTY. Minister transportu Malezji udostępnił zapis rozmów pilotów boeinga

2014-04-02 19:21

Malezyjski minister transportu Hishammuddin Hussein udostępnił rodzinom i bliskim ofiar tragedii transkrypcję rozmów pilotów zaginionego Boeinga 777. Zapis ten zawiera 53 minuty rozmów między kontrolerami ruchu lotniczego i pilotami.

- Transkrypcją podzieliliśmy się z rodzinami i jest ona dołączona jako aneks do materiałów prasowych. Nie ma w niej niczego nieprawidłowego- czytamy na na portalu „gazeta.pl” fragment maila malezyjskiego ministra transportu do Reutera.

Zobacz też: Samolot wpadł do oceanu, nikt nie przeżył! NOWE FAKTY

Kuala Lumpur, kontrola ruchu lotniczego:

12:25:53 MAS 370: Delivery MAS 370, dzień dobry.

12:26:02 ATC: MAS 370, bądźcie w gotowości, lot Malaysia 6 ma zgodę do Frankfurtu, procedura odlotu AGOSA Alpha, 6 tys. stóp, transponder 2106.

12:26:19 ATC: ... MAS 370, jakiego poziomu lotu żądacie?

12:26:21 MAS 370: MAS 370, jesteśmy gotowi do zajęcia poziomu lotu 350 do Pekinu.

12:26:39 ATC: MAS 370, macie zgodę do Pekinu, procedura PIBOS Alpha, początkowa wysokość 6 tys. stóp, transponder 2157.

12:26:45 MAS 370: Pekinu PIBOS Alpha, 6 tys. stóp, transponder 2157, MAS 370 dziękuję.

12:26:53 ATC: MAS 370, Przejdźcie proszę na częstotliwość kontroli GROUND.

12:26:55 MAS 370: Do widzenia.

Lumpur GROUND:

12:27:27 MAS 370: GROUND, tu MAS 370, dzień dobry, jesteśmy na C1, prosimy o zgodę na wypchnięcie i włączenie silników.

12:27: 34 ATC: MAS 370, macie zgodę na wypchnięcie i uruchomienie, pas startowy 32 prawy, wyjście przez Sierra 4.

12:27:40 MAS 370: Jest zgoda na wypchnięcie i uruchomienie, pas startowy 32 prawy, wyjście przez Sierra 4, 239 pasażerów na pokładzie, kołowanie MRO.

12:27:45 ATC: Przyjąłem.

12:32:13 MAS 370: MAS 377, proszę o zgodę na kołowanie.

12:32:26 ATC: MAS 37..... (zniekształcony) ... droga standardowa. Oczekuj blisko B.

12:32:30 MAS 370: GROUND, tu MAS 370. Jesteś niezrozumiały, powtórz.

12:32:38 ATC: MAS 370, kołowanie do punktu oczekiwania A11, prawy pas startowy 32, droga standardowa. Oczekuj blisko B.

12:32:42 MAS 370: A11, standardowa droga kołowania. Oczekiwać blisko B, MAS370.

2:35:53 ATC: MAS 370, wieża.

12:36:19 ATC: (zniekształcony)... wieża... (zniekształcony).

MAS 370: 1188 MAS370. Dziękuję.

Kuala Lumpur, wieża kontroli lotów:

12:36:30 MAS 370: Wieża, MAS370, Dzień dobry.

12:36:38 ATC: MAS 370, dzień dobry. Lumpur wieża, punkt oczekiwania... (zniekształcony)... 10, 32, prawy.

12:36:50 MAS 370: Alfa 10, MAS 370.

12:38:43 ATC: MAS 370, zajmij prawy pas 32 w punkcie A10.

MAS 370: Zajmuję prawy 32 w punkcie A10, MAS 370.

12:40:38 ATC: MAS 370, prawy pas 32, możecie startować. Dobranoc.

MAS 370: Prawy 32, mamy zgodę na start. MAS 370, dziękuję, do widzenia.

Kuala Lumpur, sekcja zbliżania:

12:42:05 MAS 370: Zbliżanie, MAS 370.

12:42:10 ATC: MAS 370 zidentyfikowany. Wejdź do poziomu 180, kasuję standardowy odlot, skręć w prawo na punkt IGARI.

12:42:48 MAS 370: Dobrze, poziom 180, bezpośrednio na IGARI, MAS 370.

12:42:52 ATC: MAS 370, przejdź na łączność z radarem Lumpur, 132,6. Dobranoc.

MAS 370: Dobranoc, 132,6. MAS 370.

Kuala Lumpur, kontrola obszaru przestrzeni powietrznej:

12:46:51 MAS 370: Radar Kuala Lumpur, MAS 370.

12:46:51 ATC: MAS 370, Radar Lumpur, dzień dobry. Wejdź do poziomu 250.

12:46:54 MAS 370: Dzień dobry, poziom 250, MAS 370.

12:50:06 ATC: MAS 370, wchodź do poziomu 350.

12:50:09 MAS 370: Poziom 350, MAS 370.

01:01:14 MAS 370: MAS 370, utrzymujemy poziom 350

01:01:19 ATC: MAS 370.

01:07:55 MAS 370: MAS 370, utrzymujemy poziom 350

01:08:00 ATC: MAS 370.

01:19:24 ATC: MAS 370, nawiąż kontakt z Ho Chi Minh, 120,9. Dobranoc.

01:19:29 MAS 370: Dobranoc, Malaysian 370.

(koniec zapisu)

Transkrypcję komunikatów pilotów i pracowników kontroli lotów opublikował portal "gazeta.pl".

Polub se.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki