zakupy przez internet

i

Autor: pixabay Prawdziwa rewolucja na rynku zakupów! Bezdotykowe automaty do zamówień od SelfMaker

Zielona Góra: Zakupy przez internet? Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrócony towar!

2019-05-13 13:52

Sprawa dotyczy zakupów przez internet oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.

Zły rozmiar, czy nietrafiony prezent? Każdemu z nas zdarzyło się kupić coś, czego nie używaliśmy. Taki towar, zakupiony przez internet lub poza lokalem przedsiębiorstwa, możemy  bez problemu zwrócić. Musimy jednak mieć dowód zakupu. I nie musi to być paragon.

- To musi być po prostu dokument, który będzie pozwalał nam udowodnić sprzedawcy, że ten towar został właśnie u niego zakupiony - tłumaczy Wioleta Skałecka z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Zielonej Górze.

Niektórzy nieuczciwi sprzedawcy w momencie zakupu mówią, że towar możemy zwrócić lub wymienić, a później nie chcą go przyjąć. Na to też jest sposób. Trzeba spisać krótkie oświadczenie.

- Jeżeli sprzedawca w sklepie stacjonarnym nas informuje, że w razie czego możemy przyjść i zwrócić towar, warto zatroszczyć się o to, by na odwrocie jakieś karteczki, paragonu, było z pieczątką sklepu, takie odręcznie spisane zapewnienie - dodaje Skałecka.

Jeżeli kupujemy przez internet i sprzedawca nie poinformuje nas, że towar możemy oddać, to czas na zwrot wydłuża się z dwóch tygodni, aż do 12 miesięcy.

Zobacz też: Stelmet Enea BC Zielona Góra w półfinale Energa Basket Ligi

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki