NOWE FRAGMENTY ROZMÓW PILOTÓW: Niech pan zapyta szefa, co będziemy robili

2011-01-13 10:14

W rosyjskim raporcie dotyczącym katastrofy pod Smoleńskiem znalazły się nowe, najprawdopodobniej rozszyfrowane już w Polsce fragmenty nagrań z kokpitu Tu-154M. Stenogram różni się nieznacznie od tego opublikowanego w maju 2010. Udało się jednak rozszyfrować kilka dodatkowych wypowiedzi osób przebywających w kokpicie w ostatnich 15 minutach lotu.

Przeczytaj koniecznie: ZOBACZ STENOGRAMY, zapis ostatnich sekund tupolewa: Uderzenia, krzyki ".....rrrrwaaaa!" - koniec zapisu

Rosjanie „nową wersję” stenogramu rozmów w kokpicie Tu-154M nanieśli na jedną z map w raporcie (strona 138 w angielskiej wersji raportu MAK - kliknij, żeby zobaczyć). Zestawiono na niej trasę przelotu z konwersacją jaka odbywała się w kokpicie.

Ostatnie 25 sekund lotu tupolewa, odszumione, z wzmocnionymi głosami:

Od maja 2010 roku, kiedy to opublikowana została pierwsza wersja stenogramów, zmieniły się w nich następujące zapisy:

Patrz też: Raport MAK za darmo do ściągnięcia - pobierz finalny raport MAK

Rozpoznane głosy:
D - dowódca załogi
2P – drugi pilot
N – nawigator
A – głos nierozpoznany
Nieznany – najprawdopodobniej dyrektor Kazana
W - wieża

godz.10:26:31,6:
Wersja z maja 2010 - D: Jak się okaże (niezr.), to co będziemy robili?
Zapisy z raportu MAK 12.01.2011 - D: Więc niech pan zapyta, proszę, (szefa) co będziemy robili.

godz. 10:26:35,6:
W stenogramie z maja 2010 nie ma tej wypowiedzi.
Nieznany: Będziemy próbowali?

godz. 10:26:38,1:
D: Paliwa nam na tak dużo nie wystarczy do tego (niezr.).
D: Paliwa nam tak dużo nie wystarczy żeby czekać w nieskończoność.

godz. 10:26:51,0:
W stenogramie z maja 2010 nie ma tej wypowiedzi.
Nieznany: Mińsk albo Witebsk.

godz. 10:27:15,3:
A (niezr.)
N: Prawidłowo.

godz. 10:27:31,7:
A: (niezr.)
A: W Moskwie.

godz. 10:27:32,9:
A: (niezr.)
A: I nie da się bliżej?

godz. 10:27:33,7:
W stenogramie z maja 2010 nie ma tej wypowiedzi.
A: Zazdrości.

godz. 10:28:33,3:
A: (niezr.)
A: Teraz go naciśnij.

godz. 10:31:57,1:
2P: (niezr.)
2P: Podchodzi 10 kilometrów.

godz. 10:33:57,3:
A: (niezr.)
2P: Niech (niezr.) podpowie.

godz. 10:33:59,6:
A: (niezr.)
A: Ile mamy zająć?

godz. 10:34:34,3:
D: (niezr.)
D: 3-8-0.

godz. 10:34:47,3:
A: 6.
A: 3-6.

godz. 10:35:04,6:
W: Reflektory z lewej, z prawej, na początku pasa.
W: Reflektory, jak za dnia, z lewej, z prawej, na początku pasa.

godz. 10:35:25,4:
N: 0-1.
N: 3-3-0 (niezr.)

godz. 10:36:56,4:
A: (niezr.)
2P: Cztery mile od osi.

godz. 10:37:18,9:
A: (niezr.)
N: Trzy mile od osi.

godz. 10:37:38,1:
A: (niezr.)
N: Dwie mile od osi.

godz. 10:38:00,4:
A: wkurzy się, jeśli jeszcze (niezr.)
N: Wkurzy się (niezr.) Jedna mila od pasa.

godz. 10:38:02,0:
A: (niezr.)
D: Taaa...

godz. 10:38:35,9:
D: Klapy 3-6.
D: Klapy i 300.

godz. 10:38:37,2:
2P: I redukuję 300.
N: I redukuję 300.

godz. 10:38:55,5:
2P: (niezr.)
2P: Klapy 2-8-0.

godz. 10:39:02,2:
N: Kabina. Sterowanie przednim podwoziem mamy włączone. mechanizacja skrzydeł.
N: To widać, sterowanie przednim podwoziem mamy włączone. mechanizacja skrzydeł.

godz. 10:39:54,1:
D: (niezr.)
D: Cztery.

godz. 10:39:57,1:
A: 400 metrów.
N: 400 metrów.

godz. 10:40:50,8:
W stenogramie z maja 2010 nie ma tej wypowiedzi.
N: 70.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki