2022 Ford Fiesta ST. Nowa twarz i więcej momentu obrotowego

2021-09-16 18:44

Popularny hot-hatch klasy B przeszedł modernizację. Gorący Ford Fiesta ST, opracowany przez sportowy oddział Ford Performance, który jest odpowiedzialny za wykrzesanie maksymalnych emocji z Fordów, wyraźnie się zmienił. Co nowego znajdziemy w małym hatchbacku?

Ford Fiesta ST został poddany liftingowi. Auto wyróżnia się odnowioną stylistyką, lepszymi multimediami i udoskonalonymi systemami wsparcia. Auto teraz m.in. ostrzeże przed jazdą pod prąd oraz przypomni o sprawdzeniu tylnej kanapy, aby nie zostawić na niej dziecka. Nadwozie występujące w odmianie 3- i 5-drzwiowej, charakteryzuje się bardziej agresywnymi liniami, z górną i dolną osłoną chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz dużymi bocznymi otworami wlotowymi. Górna osłona chłodnicy i boczne wloty powietrza Fiesty ST są wykończone w wyjątkowym dla tej wersji kolorze Chrystaline Grey, a aerodynamicznie dopracowana dolna listwa przedniego spoilera, progi boczne, spojler tylnej klapy i tylny dyfuzor otrzymały lakierowanie w kolorze nadwozia. Nowością są matrycowe reflektory diodowe. Standardowe 17-calowe, lub opcjonalne 18-calowe felgi mają ciemne wykończenie Magnetite, a wśród opcji kolorystycznych nadwozia pojawił się odważny lakier ST Mean Green.

W kabinie znajdziemy nowe siedzenia. Fotele Performance opracowano z myślą o zapewnieniu kierowcy lepszego wsparcia podczas jazdy wyczynowej i wysokiego komfortu w podróży. Zintegrowany zagłówek i 14-stopniowa regulacja ułatwiają kierowcy znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą, a kontrastowe szwy w kolorze czerwonym i obicia Sensico podkreślają ekskluzywny charakter wnętrza. Sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem i matowa folia, imitująca włókno węglowe oraz czerwone detale dodają kabinie sportowego charakteru. Szczegółowo o systemach z zakresu bezpieczeństwa i poprawy komfortu prowadzenia Fiesty po liftingu pisaliśmy tutaj - KLIKNIJ.

Ford Fiesta ST po liftingu. 200 KM i setka w 6,5 s

Co pod maską? Ford Fiesta ST napędzany jest benzynowym silnikiem 1.5 EcoBoost, rozwijającym moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 290-320 Nm w przedziale od 1600 do 4000 obr./min. Wzrost momentu obrotowego do maksymalnie 320 Nm poprawiono o 10-procent. Auto napędzane na przednią oś, osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h. Pojazd poza trybami jazdy Normal i Sport, dysponuje również trybem Track, który zastąpił tryb Eco. Torowy tryb Track wyłącza kontrolę trakcji i zapewnia najmniejszą ingerencję ze strony systemu ESC, pozwalając na korzystanie z poślizgu podczas jazdy po torze.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, chronione patentem Forda, formowane na zimno sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz dwururowe amortyzatory przednie Tenneco, zapewniają możliwość ostrzejszego pokonywania zakrętów i lepsze wyczucie zachowania nadwozia. Oferowany opcjonalnie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Quaife poprawia przyczepność i dynamikę na łukach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki