Fiat 500

i

Autor: Piotr Piwowarski

Silniki Fiata i Volkswagena nagrodzone w konkursie International Engine of the Year 2011

2011-05-19 12:45

Silnik Twin Air produkowany przez Fiat Powertrain w ramach konkursu International Engine of the Year 2011 uhonorowany został czterema nagrodami. Poza tym, że został Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011, otrzymał także nagrody jako najlepszy debiut oraz jako najbardziej ekologiczna jednostka napędowa. W konkursie wyróżniono także silnik Volkswagena 1.4 TSI.

Sukces silnika TwinAir, czyli tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2011 - najwyższe wyróżnienie przewidziane w konkursie International Engine of the Year 2011 – ogłosiło jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów, pochodzących z 36 krajów. Ponadto silnik TwinAir z Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu - Best New Engine 2011 oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej - Best Green Engine 2011.

Przeczytaj koniecznie: Fiat Freemont – pierwszy owoc współpracy z Chryslerem

To kolejny sukces po zeszłorocznej nagrodzie "Best New Engine 2010" którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo. Potwierdza on wysoką pozycję Fiat Powertrain w rozwoju i produkcji jednostek napędowych o małej pojemności, zaawansowanych technologicznie i o ograniczonym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne. Aktualnie dostępny w konfiguracji Turbo o mocy 85 KM w modelu Fiat 500/500C oraz już niedługo w nowej Lancii Ypsilon, silnik TwinAir zostanie w najbliższym czasie wprowadzony na rynek również w wersji wolnossącej o mocy 65 KM oraz w kolejnej wersji Turbo o wysokiej mocy 105 KM, plasującej go na szczycie kategorii jeśli chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej (120 KM/litr). Ponadto zostanie też wprowadzona ekologiczna wersja Turbo bi-fuel o mocy 80 KM. Wydajne silniki z rodziny TwinAir stanowią maksymalne osiągnięcia koncepcji downsizing. Dysponują ponadto wyrafinowaną technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia błyskotliwe osiągi i jednocześnie zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2.

Patrz także: Volkswagen Golf GTI Edition 35 – wersja specjalna na 35. urodziny

Po raz szósty z rzędu prestiżowe wyróżnienie „Engine of the Year” otrzymał także Volkswagen - tym razem za silnik 1.4 TSI w klasie pojemności od 1.0 do 1.4 litra. Dzięki podwójnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem, jednostka 1.4 TSI uznawana jest za wyjątkowo mocną i efektywną. - TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych – mówił odbierając nagrodę dr Hermann Middendorf, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki