Arrinera Hussarya: znamy cenę polskiego supersamochodu - ZDJĘCIA

2014-06-07 23:04

Firma Arrinera Automotive debiutująca na londyńskiej giełdzie, szykuje się do produkcji pierwszego polskiego supersamochodu. Auto będzie nazywać się Arrinera Hussarya, a jego cena wyniesie około 160 tys. euro (w przeliczeniu na polską walutę będzie to około 660 000 zł. Co klienci otrzymają za takie pieniądze?

Arrinera Automotive S.A. ma spore ambicje. Polska firma znana z projektu supersportowego samochodu Hussarya, już w 2015 roku rozpocznie produkcję pojazdu. Na początku powstanie limitowana edycja w liczbie 33 egzemplarzy. Z tego powodu w nazwie Hussarya pojawi się dopisek 33. Za seryjny montaż Arrinery odpowiedzialna ma być spółka SILS Centre Gliwice. Celem holdingu będzie sprzedaż samochodów na rynkach zagranicznych, głównie w Chinach, Europie Zachodniej i USA.

Obecnie Arrinera pracuje nad finalną wersją swojego pierwszego modelu. W październiku zeszłego roku miały miejsce testy prototypu na torze Ułęż. Brał w nich udział osobiście brytyjski konstruktor Lee Noble, który jest także członkiem rady nadzorczej Arrinera Automotive. Testy kompletnego supersamochodu zaplanowane są na październik bieżącego 2014 roku, na torach wyścigowych w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Przeczytaj też: Ferrari wraca do Warszawy! Nowy salon już niebawem

Cena gotowego pojazdu w podstawowej konfiguracji będzie wynosić około 160 tys. euro (ok. 660 000 zł). Odmiana limitowana Hussarya 33 to koszt ok 200 tys. euro (około 828 000 zł). Klient otrzyma supercar o nowoczesnym, aerodynamicznym designie, wyposażonym w bardzo dobre osiągi. Rama zaprojektowana przez Lee Noble'a powstała z wysokowytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Będzie ona niezwykle lekka i odporna na odkształcenia. Całkowita masa własna ma wynieść 1300 kg.

Konstrukcja auta zawiera centralnie umieszczony silnik 8-cylindrowy o pojemności 6.2-litra, pochodzący od Chevroleta. Moc maksymalna wynosi 650 KM i 820 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto będzie przyspieszać w 3,2 sekundy od 0 do 100 km/h oraz w 8,9 s do 200 km/h. Zakładana prędkość maksymalna to aż 340 km/h. O przestrzeń dla wydatnego układu hamulcowego zadbają 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Na przedniej osi znajdą się zaciski 6-tłoczkowe i tarcze 380 mm. Z tyłu zaciski 4-tłoczkowe i tarcze 350 mm. Zawieszenie będzie niezależne, trapezowe.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki