Druga generacja Audi RS5 Coupe jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Auto wyróżnia się na tle konwencjonalnego A5 Coupe. Widać to po masywnych wlotach powietrza z typowymi dla modeli typu RS kratownicami o strukturze plastra miodu. Osłona chłodnicy Singleframe jest znacznie szersza i bardziej płaska. Obok reflektorów wygospodarowano miejsce na dodatkowe boczne wloty powietrza. Karoseria ma poszerzone o 15 mm nadkola, nie brakuje specjalnie wymodelowanego zderzaka tylnego z dyfuzorem czy specjalnego wzoru obręczy kół aluminiowych (seria 19", opcjonalnie 20"). Na życzenie, dach może być zbudowany z tworzyw węglowych, z widoczną strukturą włókien.
Motor 2.9 TFSI V6 biturbo to zupełnie nowa jednostka napędowa. W stosunku do 4.2 V8 FSI (450 KM i 430 Nm) oferuje większą moc i wymierne oszczędności. Generowana moc to 450 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min). Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy (poprzednik osiągał "setkę" w 4,5 s), a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h. Ciężar własny wynosi 1655 kg (o 60 kg mniej niż do tej pory).
Przeczytaj: TEST Audi RS5 Cabriolet 4.2 FSI V8: cichociemny bandzior
Standardowy napęd na cztery koła quattro rozdziela moc jednostki napędowej na wszystkie cztery koła. Quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic o sportowym charakterze i ze zoptymalizowanymi momentami przełączania biegów. Siły napędowe są dostarczane do poszczególnych osi asymetrycznie - w stosunku 40:60. Na życzenie, Audi Sport montuje sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.
RS5 Coupe standardowo wyposażono w sportowe zawieszenie typu RS. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select umożliwia spersonalizowanie preferencji dotyczących prowadzenia samochodu. Audi Sport oferuje natomiast w opcji sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), hamulce ceramiczne i zestrojony specjalnie na potrzeby samochodu typu RS dynamiczny układ kierowniczy.