Auta elektryczne nie chcą w Polsce się sprzedawać. Wszystko przez brak infrastruktury

2015-03-22 12:51

Samochody elektryczne to rozwiązanie bardzo oszczędne. Przejechanie stu kilometrów kosztuje 7,5 zł. Takie auta powinny kusić wielu klientów, ale w Polsce nieststy nie kuszą. Dlaczego tak jest?

Z oficjalnych danych wynika, że w 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju zaledwie 150 samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in, czyli z możliwością ładowania poprzez kabel. Pojazdy tego typu nie są na każdą kieszeń. Cena "elektryka" jest obecnie nawet o połowę wyższa od auta z tradycyjnym napędem spalinowym. Takie koszty wynikają głównie z powodu drogich akumulatorów i drogiego procesu produkcji.

Sprawdź: TEST Volvo V60 Plug-in Hybrid Summum AWD: w służbie ekologii, czy osiągów?

Wysokie koszty zakupu przekładają się na późniejszą tanią eksploatację, jazdę ze świadomością dbania o środowisko, czy przywileje w postaci dopłat, bezpłatnych parkingów i pozwoleń na wjazd do stref zamkniętych. Problematyczne jednak w Polsce jest ładowanie takich samochodów, przez brak infrastruktury sprzyjającej właścicielom "elektryków". Publicznych punktów ładowania akumulatorów praktycznie w naszym kraju nie ma.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

/źródło wideo: x-news/

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki