Bazowy Mercedes-Benz Klasy G 350d na rynku. Ile kosztuje w Polsce terenówka bez kompromisów?

2019-01-15 13:48

Choć Mercedesy Klasy G nowej generacji od czerwca 2018 roku jeżdżą już po drogach całego świata, to są to wersje benzynowe i do tego głównie bardzo luksusowo wyposażone. A co z bezkompromisową odmianą napędzaną silnikiem wysokoprężnym? Mercedes-Benz G 350d dopiero teraz poszerza ofertę. Ile kosztuje?

Nowy 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3-litrów w Klasie G wyznacza standardy w zakresie osiągów – zarówno na utwardzonych, jak i na nieutwardzonych drogach. Jednostka z dwustopniowym turbodoładowaniem oraz zmiennymi fazami rozrządu legitymuje się mocą 286 KM i 600 Nm. "Gelenda" z takim motorem pokazuje co potrafi już podczas krótkich sprintów nawet przy częściowym obciążeniu, osiągając "setkę" w 7,4 sekundy. Auto pojedzie maksymalnie z szybkością 199 km/h.

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC, specjalnie dostosowana do potrzeb off-roadowej ikony. Projektanci zmodyfikowali jej oprogramowanie w celu skrócenia czasów zmiany biegów i poprawy responsywności – sprawiając, że Klasa G jeszcze żwawiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Szeroka rozpiętość przełożeń nie tylko zapewnia cichszą, bardziej komfortową jazdę – zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, ale równocześnie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Przekładnię 9G-TRONIC zaprojektowano tak, aby przekazywała 40% momentu obrotowego na przednią oś, a 60% – na tylną. Taka konfiguracja szczególnie korzysta wpływa na charakterystykę prowadzenia na utwardzonych drogach. Stały napęd na cztery koła zapewnia maksymalną trakcję. Na pokonywanie nawet bardzo trudnych przeszkód w terenie pozwala przełożenie redukcyjne znacząco zwiększające moment obrotowy na napędzanych kołach.

Bogate wyposażenie

Już standardowo G 350d oferuje znacznie szerszy zakres wyposażenia od poprzednika. Specyfikacja obejmuje wysokiej jakości skórzaną tapicerkę, panel wskaźników obszyty syntetyczną skórą oraz wykończenie z drewna o otwartych porach. Aby móc w pełni dopasować model do swoich preferencji, do wyboru są nowe opcje wyposażenia. Poza opcjonalnymi dodatkami Mercedes-Benz oferuje elementy z popularnej, fabrycznej oferty manufaktury designo. Po raz pierwszy G 350d można zamówić z pakietem „Ekskluzywnego wnętrza Plus” z diamentowymi przeszyciami tapicerki.

Przeczytaj: Mercedes Klasy G - był wojskowy, stał się luksusowy

Standardowo Klasa G jest teraz oferowana z systemem trybów jazdy DYNAMIC SELECT z nawet pięcioma programami do wyboru. Pozwala on w jednej chwili, za dotknięciem przycisku dopasować charakter pojazdud o swoich potrzeb – wpływa na sposób pracy silnika, przekładni, zawieszenia i układu kierowniczego. Co więcej, Klasa G oferuje szereg nowych systemów wspomagających, np. Active Braking Assist, który może zapobiegać kolizji lub łagodzić jej konsekwencje, a także wspomagać kierowcę podczas awaryjnego hamowania. W razie potrzeby, jeśli kierowca nie podejmie żadnych reakcji na wykrytą niebezpieczną sytuację, system zainicjuje autonomiczne hamowanie.

Mercedes-Benz Klasy G 350d

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy G 350d Link: Zobacz więcej w galerii

Najoszczędniejsza Klasa G

Nowy Mercedes-Benz G 350d zużywa średnio 9,6 - 9,8l/100 km, emitując przy tym CO2 252-259 g/km). Za sprawą dodatkowo udoskonalonych rozwiązań z zakresu kontroli emisji 6-cylindrowy motor z rodziny nowoczesnych silników OM 656 plasuje się poniżej wszelkich limitów obecnego standardu Euro 6d-TEMP. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu w układzie wydechowym dodatkowego katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC). Poprzez zaaplikowanie czynnika AdBlue® – wodnego roztworu mocznika – katalizator SCR ogranicza poziom tlenków azotu (NOx) w spalinach. Wykorzystując amoniak, podczas reakcji chemicznej przekształca tlenki azotu w nietoksyczny azot i wodę, co pozwala zredukować nawet 80% NOx.

W oszczędzaniu paliwa pomaga również funkcja żeglowania, dostępna w trybie jazdy ECO. Gdy kierowca odpuści pedał gazu, następuje rozłączenie sprzęgła przekładni. Prędkość obrotowa silnika spada do prędkości biegu jałowego, a oporów jazdy nie zwiększają w tym czasie siły kompresji i tarcia jednostki napędowej. Klasa G „żegluje” i na pewnej odległości korzysta z własnej, bieżącej energii kinetycznej. Pozwala to dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa. Sprzęgło załącza się, gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu lub hamulca.

Cena w Polsce

Nowy wariant G 350d można już zamawiać u dealerów Mercedesa. Cena samochodu rozpoczyna się od 484 500 zł brutto. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom wiosną.

Mercedes-Benz G 350d - dane techniczne

G 350 d

Pojemność skokowa

2925 ccm

Średnica x skok

82,0 x 92,3 mm

Stopień kompresji

15,5:1

Moc

210 kW (286 KM) przy 3400-4600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

600 Nm przy 1200-3200 obr./min.

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

9,6-9,8 l/100 km

Emisje CO2

252-259 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

7,4 s

Prędkość maksymalna

199 km/h

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki