BMW iX wchodzi na rynek. Nie będzie tanie, ale ma imponować technologią - CENA, ZDJĘCIA

2021-03-17 18:15

BMW określa ten model jako "technologicznego flagowca". BMW iX to SUV, który otwiera nową erę w dziejach marki, a przynajmniej wskazuje kierunek, w jakim ma rozwijać się styl bawarskich samochodów. Puryści mogą być zawiedzeni, a miłośnicy nowych technologii wniebowzięci. Jakie jest nowe BMW iX i ile kosztuje?

Po szkicach, prototypach i wersjach studyjnych nadszedł czas by klienci poznali gotową wersję BMW iX. Bawarski SUV ma być modelem flagowym w kwestiach technologicznych, a jego elektryczny napęd ma zapewniać zasięg i osiągi z najwyższej półki. Poznaliśmy również ceny nowego modelu, którego premiera jest odważnym ruchem ze strony BMW.

SprawdźNa grillu legendarny koń, a w podłodze bateria. Ile kosztuje Ford Mustang Mach-E?

Ci, którzy chcą mieć elektrycznego SUV-a BMW, ale nie chcą rezygnować z dobrze znanego designu, mogą wybrać tańsze BMW iX3. BMW iX to model, który różni się w każdym calu - wygląd, ergonomia, zastosowane rozwiązania są zupełnie inne. BMW chwali się również cyklem produkcyjnym, który w porównaniu do innych aut tego segmentu, oszczędza cenne zasoby ziemi.

BMW iX

i

Autor: BMW BMW iX

Dwa warianty mocy i zasięgu

Na początku sprzedaży, która rozpocznie się pod koniec 2021 r., dostępne będą modele: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40. Ten pierwszy oferuje ponad 600 km zasięgu wg normy WLTP, a ten drugi ponad 400 km. xDrive50 rozpędza się do setki w czasie poniżej 5 sekund, a słabszy model potrzebuje na to sekundę więcej. W obu przypadkach wrażenie robi maksymalna moc ładowania. Dla wersji xDrive50 jest to 200 kW, a xDrive40 przyjmie do 150 kW. Oznacza to, że w ciągu 10-minutowego ładowania z maksymalną mocą przybędzie nam odpowiednio 120 i 90 km. Tyle teorii, w praktyce znalezienie tak mocnej ładowarki może nie być łatwe. Nie zmienia to faktu, że specyfikacja BMW iX prezentuje się imponująco. Producent określił zużycie energii na 20-21 kWh/100 km.

BMW iX

i

Autor: BMW BMW iX

Nowy iDrive, nowe wnętrze

To, czym model iX wyróżnia się względem całej reszty gamy to wnętrze. Jego projekt jest absolutnie minimalistyczny, wręcz nietypowy dla marki, a gwiazdą jest tu nowy system iDrive, który ma być jeszcze bardziej intuicyjny. Możemy go obsługiwać dotykiem, głosem i, na szczęście, fizycznym pokrętłem. Przycisków i gałek nie znajdziemy tu jednak zbyt wiele.

Elektryczny samochód, który jest swego rodzaju pokazem możliwości, nie może być tani. Rzeczywiście, nie ma mowy o okazyjnej cenie, bo BMW iX xDrive40 kosztuje minimum 357 900 zł. Auta można rezerwować, a odbiór zamówionych egzemplarzy jest przewidziany na ostatni kwartał tego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki