Czas na tradycyjną Carrerę. Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowych wersjach. Znamy CENY w Polsce

2019-07-30 18:51

Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu 911. Do oferty trafia bazowa 911 Carrera w wersjach nadwozia Coupe i Cabriolet. Do napędu wykorzystano trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo o mocy 385 KM. Ile kosztuje w Polsce nowe Porsche 911 Carrera Coupe i Porsche 911 Carrera Cabriolet?

Carrera to podstawowy wariant 911. Auto nowej generacji jest o 15 KM mocniejsze od poprzednika. Jego wysokiej klasy standardowe cechy i funkcje praktycznie nie różnią się od tych w 911 Carrera S (więcej o tym modelu TUTAJ). Należą do nich: szlachetnie wykończone wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, wszechstronna łączność, a także innowacyjne systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet (pisaliśmy o tym tutaj - SPRAWDŹ), który zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. 911 Carrera charakteryzuje się kołami i hamulcami o mniejszej średnicy oraz odmiennym kształtem końcówek układu wydechowego.

Historia 911: Arcydzieło z Zuffenhausen - fakty i ciekawostki

Podobnie jak w przypadku wariantu Carrera S, silnik, podwozie i hamulce 911 Carrera zostały zaprojektowane z myślą o wyjątkowo sportowym charakterze. Jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser korzysta z nowych turbosprężarek z kołami turbiny i kompresora o mniejszej średnicy. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK). W rezultacie 911 Carrera Coupe przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu 0,2 s. Zużycie paliwa w cyklu łączonym (skorelowane z NEDC) odmiany Coupe wynosi 9,0 l/100 km, a Cabriolet – 9,2 l/100 km.

Zestaw odpowiadający za dynamikę jazdy obejmuje mieszaną konfigurację ogumienia z oponami 235/40 ZR na 19-calowych obręczach z lekkich stopów na przedniej osi oraz 20-calowymi felgami z oponami 295/35 ZR z tyłu. Siłę hamowania na obu osiach zapewniają 330-milimetrowe tarcze hamulcowe z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami typu monoblok.

W Polsce ceny Porsche 911 Carrera Coupe startują od 520 000 zł, a 911 Carrera Cabriolet od 589 000 zł. Nowe modele można już zamawiać. Wersja z napędem na wszystkie koła dołączy do oferty w późniejszym terminie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki