Debiut Porsche 911 ósmej generacji. Taki jest typ 992 - mocniejszy, szybszy, bardziej cyfrowy - WIDEO, ZDJĘCIA

2018-11-28 12:31

Porsche 911 wjeżdża w ósme pokolenie. Choć typ 992 swoją sylwetką jednoznacznie prezentuje przywiązanie do DNA designu Porsche, to w porównaniu z poprzednim wcieleniem nadwozie jest znacznie bardziej muskularne, a zastosowane rozwiązania z cyfrowego świata podnoszą zaawansowanie. Nowe systemy wspomagające łączą natomiast mistrzowską, bezkompromisową dynamikę, z której ten tylnosilnikowy samochód sportowy od lat słynie w świecie motoryzacji.

Więcej mocy

Nowa generacja sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser została zmodernizowana i osiąga teraz wyższą moc niż kiedykolwiek wcześniej – w modelach S to 450 KM. Efektywność napędu wzrosła za sprawą ulepszonego procesu wtrysku oraz nowego układu turbosprężarek i systemu chłodzenia powietrza doładowującego. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowo opracowanej ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej.

Carrera S i Carrera 4S na początek

Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser w 911 Carrera S i 911 Carrera 4S generuje 450 koni mechanicznych, czyli o 30 KM wyższą niż w poprzedniku. Oba modele pokonały czterosekundową barierę przyspieszenia od zera do 100 km/h: Coupe z napędem na tył potrzebuje na to 3,7 s, a 911 Carrera 4S z napędem na wszystkie koła – zaledwie 3,6 s. Dzięki temu oba samochody są o 0,4 s szybsze od swoich odpowiedników poprzedniej generacji. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala zwiększyć tę przewagę o kolejne 0,2 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h w przypadku 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji 4S. Zużycie paliwa (skorelowane z NEDC) modelu 911 Carrera S wynosi 8,9 l/100 km, natomiast 911 Carrera 4S – 9,0 l/100 km.

Systemy jakich nie było

Gama nowości obejmuje systemy wspomagające, w tym montowany w standardzie tryb Porsche Wet. Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, wstępnie warunkuje działanie systemów sterowania i ostrzega kierowcę, który dzięki temu może skonfigurować pojazd pod kątem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo – naciskając przycisk lub używając przełącznika trybów jazdy na kierownicy (element pakietu Sport Chrono). System ostrzegania przed kolizją oraz wspomagania hamowania, również montowany standardowo, eliminuje ryzyko kolizji z poruszającymi się obiektami i, w razie potrzeby, inicjuje hamowanie awaryjne.

Po raz pierwszy na życzenie 911 dostępne jest z funkcją Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Oferowany na życzenie adaptacyjny tempomat obejmuje automatyczną kontrolę odległości, funkcję stop-and-go, odwracalną predykcyjną ochronę pasażerów i innowacyjną funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych Emergency Assist. Inna nowość to wszechstronna łączność, która teraz wykorzystuje również inteligencję „roju”. Wyposażenie 911 uzupełniają trzy unikalne oferty cyfrowe: aplikacja Porsche Road Trip, stworzona z myślą o wyjątkowych wycieczkach, osobisty asystent Porsche 360+ oraz internetowy kalkulator emisji Porsche Impact, który neutralizuje indywidualny ślad węglowy.

Nowe wnętrze

Kabina charakteryzuje się przejrzystymi i prostymi liniami deski rozdzielczej z zagłębionymi instrumentami. Inspirację stanowiły tu modele 911 z lat 70. Kierowca odczytuje informacje m.in. z dwóch bezramkowych, swobodnie uformowanych ekranów, które zlokalizowano po bokach obrotomierza – typowo dla Porsche umieszczonego pośrodku. Centralny ekran PCM ma teraz przekątną 10,9”, a dzięki nowej architekturze można go obsługiwać szybko i bez rozpraszania uwagi. Niżej znajduje się kompaktowy moduł przełączników z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu. Pod względem cyfryzacji 911 robi następny krok w przyszłość – oferuje stałą łączność oraz nowe usługi i funkcje. Standardowo PCM współpracuje z nawigacją online opartą na danych z „roju” oraz modułem Porsche Connect Plus.

Odmienione nadwozie

Całkowicie nowy design nadwozia podkreśla skok wydajności, jakiego dokonało 911 typ 992. Znacznie poszerzone nadkola skrywają koła z 20-calowymi obręczami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Tylny pas ma teraz identyczną szerokość we wszystkich modelach, akcentując smukłość środkowej partii karoserii. Z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Gładkość bocznego konturu nowego 911 podkreślają wkomponowane w płaszczyznę drzwi elektrycznie wysuwane klamki. Pomiędzy nowymi LED-owymi reflektorami uwagę zwraca przednia pokrywa z wyraźnym wgłębieniem, nawiązująca do stylizacji pierwszych generacji modelu. Tylny pas we wszystkich odmianach jest zdominowany przez znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu oraz elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny. Cała karoseria poza przednią i tylną partią jest teraz wykonana z aluminium.

Cena

Porsche 911 Carrera S kosztuje w Niemczech od 120 125 euro, a 911 Carrera 4S – od 127 979 euro (z VAT i w lokalnej specyfikacji). Nowe modele można zamawiać już w Porsche Centrach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki