Producenci najwyraźniej zauważyli coraz popularniejszą niszę uterenowionych kombi. Klienci mogą przebierać nie tylko w topowych i wyjątkowo drogich propozycjach pokroju Volvo V90 CC czy Mercedesa klasy E All-Terrain, ale i w przystępnych cenowo produktach rumuńskiej marki. Stepway, który wcześniej był tylko topowym pakietem wyposażenia, teraz przerodził się w coś więcej.
Zobacz też: Volkswagen tworzy budżetową markę na wzór Dacii
Dacia Logan MCV Stepway została podniesiona o 50 milimetrów, co gwarantuje jej 174 milimetry prześwitu – to znacznie więcej niż oferują niektóre miejskie SUV-y. Producent nie zapewnia jednak napędu na cztery koła. Pozostajemy więc z podniesionym kombi, które może być napędzane przez jeden z dwóch silników: benzynę o pojemności 0,9 litra (90 KM) lub wysokoprężną jednostkę 1.5 (również 90 KM). Połączone są z pięciobiegową skrzynią manualną.
Oczywiście wersja Stepway ma za zadanie się wyróżniać. Pomaga jej w tym nie tylko charakterystyczny, niebieski lakier, ale i dwukolorowy zderzak, nakładki na nadkola czy srebrne wykończenie obudowy lusterek. Dacia Logan MCV Stepway oparta jest na wersji poliftowej, spodziewać się więc możemy świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED.
Pisaliśmy o: Polacy kochają kupować Dustera, Captura i Kadjara
Dacia zrezygnowała ze zmian we wnętrzu. Egzemplarze Stepway to topowe wersje, więc na pokładzie znajdziemy nawigację, czujniki cofania, klimatyzację, radio DAB, a opcjonalnie nawet skórzaną tapicerkę. Na liście wyposażenia jest też pakiet regulacji wysokości, co tyczy się raczej fotela kierowcy...