Audi Q7 teraz także jako hybryda. Niskoemisyjna jazda, wygoda SUV-a i odrobina sportu

2019-12-10 14:08

Audi Q7 po gruntownej aktualizacji doczekało się w końcu prawdziwego hybrydowego napędu. Nic w tym dziwnego, ponieważ bliźniaczy konstrukcyjnie Bentley Bentayga już od pewnego czasu jest dostępny w wersji "z wtyczką". Niskoemisyjne warianty 55 TFSI e i 60 TFSI e będą w stanie przejechać do 43 kilometrów na energii elektrycznej. Do salonów mają wjechać jest przewidziany na przyszły rok.

Nowe, hybrydowe Audi Q7 będzie dostępne w dwóch zelektryfikowanych wariantach. Pierwszym z nich będzie 55 TFSI e, pod którego maską będzie pracować benzynowe V6 TFSI o pojemności 3 litrów. Samodzielnie, silnik ten generuje 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jednak przy wsparciu elektrycznego motoru, odświeżony SUV dysponuje mocą 381 KM i 600 Nm.

Sprawdź: Duży lifting dużego SUV-a. Nowe Audi Q7 i Audi SQ7 na polskich drogach - WIDEO

Drugą, mocniejszą propozycją będzie 60 TFSI e, które za pomocą tej samej jednostki i silnika elektrycznego będzie generować aż 456 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Audi Q7 60 TFSI e (2020)

i

Autor: AMG Audi Q7 60 TFSI e (2020)

Za przenoszenie całej mocy na cztery koła, w obydwu wariantach odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna, co pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 (55 TFSI e) lub 5,7 (60 TFSI e) sekundy. Prędkość maksymalna w obu wersjach została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, natomiast na samym prądzie można rozpędzić się do 135 km/h.

Zobacz: Audi S7 Sportback to auto z głośnikiem w wydechu i z dieslem. Czy można odnaleźć w nim sport? - TEST, OPINIA

W kwestii zasięgu producent chwali się, że litowo-jonowy akumulator o pojemności 17,3 kWh ma pozwolić na przejechanie nawet 43 kilometrów (WLTP) na energii elektrycznej. Niestety, nie mamy informacji na temat prędkości ładowania, jednak przy tak niewielkiej pojemności akumulatorów, proces ładowania nie powinien przekroczyć 3 godzin (przy użyciu publicznej ładowarki lub ładowarki naściennej).

Audi Q7 60 TFSI e (2020)

i

Autor: Audi Audi Q7 60 TFSI e (2020)

Nowy napęd oznacza też, że na wyposażeniu systemu znajdziemy nowe funkcje i tryby jazdy. Jednym z nich jest oczywiście tryb "EV", który sprawia, że auto porusza się wyłącznie za pomocą energii elektrycznej. Drugim trybem jest "Hybrid", który może pracować na dwa sposoby - Auto lub Hold. Po przełączeniu się w tryb hybrydowy użytkownik może sam zdecydować, czy jednostka napędowa ma poruszać się w trybie mieszanym (Auto), czy ma zupełnie wstrzymać pobór prądu z akumulatorów (Hold).

Przeczytaj także: Flagowe Audi zelektryfikowane. Oto Audi A8 L 60 TFSI e quattro - GALERIA

Niemiecki producent już od jakiego czasu zapowiadał, że wzbogaci swoją ofertę o kilka nowych modeli niskoemisyjnych. W samym 2020 roku Audi planuje wprowadzić na rynek europejski co najmniej pięć hybryd. Wśród nich znajdą się m.in. Q7, Q5, A8, A6 i A7 Sportback.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki