Debiutuje BMW X5 xDrive45e - hybryda plug-in z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym

2019-08-30 12:10

BMW elektryfikuje model X5 i wszystko wskazuje na to, że połączenie spalinowego silnika z elektrycznym motorem będzie tu tworzyło zgrany zespół. Pod maską SUV-a, w duecie będą pracować rzędowa szóstka oraz 113-konny silnik zasilany prądem.

W gamie silników BMW X5 pojawi się niebawem hybryda plug-in - X5 xDrive45e. Dane techniczne bawarskiej nowości wyglądają całkiem obiecująco - łączna moc układu to 394 KM, a silnik spalinowy to rzędowa "szóstka". Przyspieszenie do setki ma zająć 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 235 km/h.

Zobacz także: Audi A1 po kuracji ABT - mocniejsze od S1 poprzedniej generacji, ale wciąż bez quattro

Hybrydy potrafią być szybkie, ale w ich przypadku równie ważne jest niskie zużycie paliwa i wysoki zasięg (również na samym prądzie). W przypadku nowego X5, BMW podaje zużycie paliwa od 1,2 do 1,9 l/100 km (wg normy WLTP), a baterie o pojemności 24 kWh mają zagwarantować zasięg 67-87 km. 

BMW X5 xDrive45e

i

Autor: BMW BMW X5 xDrive45e

Napęd ma być przenoszony na wszystkie koła za pomocą dobrze znanej, 8-stopniowej skrzyni automatycznej. Jedyne co odróżnia wariant hybrydowy od spalinowych, jest klapka od gniazda ładowania, umieszczona na przednim błotniku, oraz kilka emblematów.

Jeśli chodzi o wnętrze, to tu również nie znajdziemy większych różnic. Niestety, w hybrydowym wariancie bagażnik ma pojemność mniejszą o 150 litrów. W tej odmianie mamy do dyspozycji 500 litrów przestrzeni bagażowej.

Standardowe wyposażenie hybrydowego X5 obejmuje pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu. Na liście opcji znajdzie się zaś system czterech kół skrętnych, poprawiający zwrotność i prowadzenie. 

Auto zobaczymy już wkrótce, podczas jesiennego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki