Debiutuje Fiat 500X Sport. Co kryje się pod obiecującą nazwą nowej wersji?

2019-09-13 17:57

Lepsze osiągi, większa zwinność i gwarantowana przyjemność z jazdy. Tak FCA przedstawia swój nowy produkt, jakim jest Fiat 500X Sport. Crossover otrzymał nowe ustawienia zawieszenia, niższy prześwit, inną kalibrację układu kierowniczego i występuje z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru.

Podwyższony Fiat 500X został wprowadzony na rynek w 2014 roku i 4 lata później został odnowiony. Auto obecnie plasuje się w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych crossoverów w Europie, a w rodzinnych Włoszech jest rynkowym liderem segmentu. Pojazd powstał już w ilości ponad 500 000 sztuk. Klienci doceniają jego uniwersalność i dużą przestronność. Włosi w celu uatrakcyjnienia oferty wprowadzają zupełnie nową wersję 500X Sport.

Testowaliśmy: Fiat 500X Cross 1.0 FireFly 120 KM 6MT: odświeżony, podwyższony modniś

Fiat 500X Sport ma być alternatywą dla kompaktowych samochodów z segmentu C o sportowym wyglądzie. W związku z tym przeprowadzono znaczące zabiegi tuningowe, mające na celu poprawę dynamiki jazdy oraz precyzji kierowania. Przy zmianie charakterystyki zawieszenia dodatkowo obniżono prześwit o 13 mm w porównaniu z wersjami Urban i Cross. W nadkolach mogą zagościć 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 225/40 (w standardzie montowane są felgi 18-calowe).

Auto napędzać może jeden z dwóch silników benzynowych serii FireFly z turbodoładowaniem. Słabszy 1.0 litra o mocy 120 KM przenosi napęd na przednie koła poprzez sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Mocniejszy 1.3 litra o mocy 150 KM łączony jest z sześciostopniową, dwusprzegłową, automatyczną skrzynią biegów DCT.

Jednocześnie dokonano modyfikacji stylistycznych, takich jak dodanie koloru Czerwony Seduzione, który został przełamany detalami w kolorze szarym Titanium (klamki, wstawki w zderzaku przednim, listwy, obudowy lusterek). Logo „500” na klapie kufra ozdobiono wykończeniem Myron. Zderzak tylny otrzymał wstawkę przypominającą dyfuzor oraz podwójną chromowaną końcówkę wydechu. Za oświetlenie odpowiada system Full LED.

Porównaliśmy: TEST porównawczy - Fiat 500X Mirror 1.4 MultiAir 140 KM vs. Seat Arona 1.5 TSI 150 KM FR: modne mieszczuchy

Stylistyka nawiązująca do nadwozia pojawia się także we wnętrzu. Zastosowano ciemny odcień słupków przednich i podsufitki. Na wskaźnikach TFT umieszczono specjalną grafikę, a w wykończeniu czerwoną nić przeszywającą siedzenia, kierownicę czy mieszek dźwigni zmiany biegów. Sportowa kierownica ścięta u dołu jest obita skórą, natomiast deskę rozdzielczą wyłożono panelem w szarym kolorze, a detale w wykończeniu mają barwę Myron. Na zamówienie będzie można wyposażyć 500X Sport w kierownicę i daszek tablicy wskaźników pokryte Alcantarą. Uzupełnieniem są nowe fotele z czarnej tkaniny z winylowymi wstawkami i szarym logo „500”, czarnym winylowym wykończeniem brzegów oraz specjalnymi przeszyciami w kolorze szarym i czerwonym. W opcji fotele mogą być pokryte czarną skórą z szarym wykończeniem.

Wyposażenie technologiczne obejmujące zaawansowane systemy wspomagania jazdy w standardzie, w tym System rozpoznawania znaków drogowych, Funkcja Speed Advisor oraz System Lane Assist, czyli asystent pasa ruchu. W celu zapewnienia komfortu podróżowania, w standardzie dostępny jest system Uconnect 7” z nawigacją satelitarną i funkcjonalnością Apple CarPlay i Android AutoTM, klimatyzacja automatyczna i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Uzupełnieniem wyposażenia są tylne czujniki parkowania i elektryczny hamulec postojowy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki