Debiutuje Nissan Juke Hybrid. W mieście ma jeździć prawie jak elektryk

2022-03-01 11:08

Do oferty Nissana dołączy hybrydowy model. Nissan Juke zadebiutował w zelektryfikowanej odmianie, a jego układ napędowy opiera się o dobrze znane rozwiązania koncernu. Producent chwali się zużyciem paliwa niższym o 40% i jazdą bezemisyjną przez 80% czasu w mieście.

Nissan Juke doczekał się wersji hybrydowej. Zelektryfikowana odmiana crossovera, w salonach ma się pojawić już za kilka miesięcy, a rozwiązania techniczne są zbliżone do tych, które znamy już z Renault. Juke Hybrid będzie miał więc kłową skrzynię biegów synchronizowaną za pomocą silnika elektrycznego, spalinowy silnik 1.6 o mocy 94 KM i 49-konny silnik elektryczny o momencie obrotowym 205 Nm. Chłodzony cieczą akumulator ma pojemność 1,2 kWh, a z Renault zaczerpnięto również 15-kilowatowy prądnico-rozrusznik.

Hybryda Nissana jest rozwiązana inaczej niż np. hybrydy Toyoty czy Hondy. Samochód zawsze rusza z miejsca z wykorzystaniem silnika elektrycznego, a w trybie EV możemy jechać z prędkością do 55 km/h. Nissan chwali się, że w miejskim cyklu, auto do 80% czasu może poruszać się zupełnie bezemisyjnie. Choć dane są jeszcze w trakcie homologacji, producent podaje zużycie paliwa, które ma wynosić 5,2 l/100 km.

Nissan Juke Hybrid

i

Autor: Nissan Nissan Juke Hybrid

Funkcja e-Pedal

Podobnie jak auta elektryczne, również Juke Hybrid będzie wyposażony w funkcję e‑Pedal, która umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału gazu. Oznacza to, że samochód hamuje po zdjęciu nogi z gazu, bez konieczności używania pedału hamulca i odzyskuje przy tym energię elektryczną.

Drobne zmiany wizualne

Nissan Juke zyskał również kilka detali, które wskazują, że mamy do czynienia z hybrydą. Oprócz emblematów na przednich drzwiach i pokrywie bagażnika pojawiły się tu nowe logo Nissana oraz błyszcząca czarna listwa wzdłuż linii styku z pokrywą silnika, nawiązująca do motywu znanego z innych zelektryfikowanych Nissanów. Sama osłona chłodnicy ma strukturę siatkową, a niższe zapotrzebowanie na chłodzenie komory silnika w wersji hybrydowej pozwoliło na zmniejszenie otworów, którymi przepływa powietrze i zapewniło lepsze parametry aerodynamiczne. Zmieniony kształt spojlera nad tylną szybą poprawia przepływ powietrza za samochodem. Zmodyfikowano i przesunięto również wyprofilowania przy przednich kołach, a pod tylną osią zastosowano dodatkową osłonę, poprawiając charakterystykę aerodynamiczną w rejonie samochodu. Nowością są również 19-calowe felgi o specjalnym kształcie, poprawiającym właściwości aerodynamiczne.

Nissan Juke Hybrid

i

Autor: Nissan Nissan Juke Hybrid

Co z bagażnikiem?

Niestety, Nissanowi nie udało się zachować niezmienionej pojemności. Bagażnik wersji hybrydowej ma pojemność 354 litrów, czyli o 68 litrów mniej w porównaniu z wersją spalinową, ze względu na obecność akumulatora pod jego podłogą.

Samochód zadebiutuje już za parę miesięcy. Premierę rynkową wyznaczono na lato 2022 roku. Nie znamy jeszcze ceny wersji hybrydowej - na cennik Nissana Juke Hybrid musimy poczekać jeszcze kilka tygodni.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE