Debiutuje nowe Porsche 911 Targa. Napęd na 4 koła w standardzie, 7-biegowy manual w opcji

2020-05-18 10:40

Porsche zaserwowało nam prawdziwie wiosenną premierę. Poznaliśmy wygląd i szczegóły techniczne nowej 911 Targa 4 i 911 Targa 4S. Jest mocniej i szybciej niż w poprzedniku. Oprócz lepszych osiągów poprawiona została również aerodynamika półotwartej konstrukcji dachu.

Model, który od początku łączył bezpieczeństwo coupe z otwartym dachem kabrioleta doczekał się nowej odsłony. Porsche 911 Targa debiutuje ze wszystkimi charakterystycznymi cechami kultowej odmiany z otwartym dachem i pałąkiem przeciwkapotażowym. Nowa generacja jest szybsza od poprzednika, a 7-biegowa skrzynia ręczna jest dostępna w opcji dla mocniejszej odmiany 4S. Napęd na 4 koła jest standardem.

SprawdźApple CarPlay w klasycznym aucie? Porsche mówi "bardzo prosche"

Charakterystyczne cechy Targi mieszają się z wyróżnikami generacji 992. Efekt? Bardzo zgrabne i charakterystyczne nadwozie. Masywny pałąk łączy się harmonijnie ze szklanym "kloszem", a wydatne nadkola i tylna lampa przechodząca przez całą szerokość nadwozia nie pozwala pomylić nowej 911 z jakimkolwiek innym modelem.

Porsche 911 Targa

i

Autor: Porsche Porsche 911 Targa

We wnętrzu czeka nas znajomy widok - kokpit inspirowany modelami z lat 70. uzupełniają nowe opcje personalizacji Porsche Exclusive Manufaktur, a to wszystko jeszcze przed zapowiedzianym debiutem specjalnej wersji 911 Targa. We wnętrzu ma być ciszej niż w poprzedniku, a wszystko dzięki udoskonalonej aerodynamice, która zmniejsza zawirowania powietrza podczas szybszej jazdy. Odpowiedzialny ma za to być nowy spoiler umiejscowiony w ramie przedniej szyby.

Zobacz także: Debiutuje najmocniejsze w historii Porsche 911 Turbo S! Aż 650 KM mocy i 2,7 s do 100 km/h - GALERIA, WIDEO

Targa w nowej odsłonie jest mocniejsza od poprzednika. Moc 385 KM generowana przez 6-cylindrowego boksera jest o 15 KM większa niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm jest generowany w zakresie prędkości obrotowych od 1950 do 5000 obr./min. Z mocą 450 KM, 911 Targa 4S rozwija o 30 KM więcej niż jego poprzednik i generuje maksymalny moment obrotowy 530 Nm (+30 Nm) pomiędzy 2300 a 5000 obr./min. Targa 4 przyspiesza do setki w czasie 4,2 sekundy, a odmiana 4S potrzebuje na to zaledwie 3,6 s. To aż 0,4 s szybciej niż poprzednik. 

Porsche 911 Targa

i

Autor: Porsche Porsche 911 Targa

Co ciekawe, standardem jest 8-stopniowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK, a w odmianie 4S możemy bez dopłaty poprosić o zamontowanie 7-biegowej przekładni manualnej. Występuje ona razem z pakietem Sport Chrono.

Lista wyposażenia jest w dużej mierze jest tożsama z tą, która znajduje się w cenniku Carrery. Mamy więc funkcję Smartlift, która pozwala na podnoszenie przedniego zawieszenia w ustalonym przez nas miejscu (np. w drodze do domu, gdy wjeżdżamy w osiedlowe uliczki pełne progów zwalniających), zawieszenie o zmiennej sile tłumienia PASM, układ Porsche Active Torque Vectoring czy opcjonalny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche 911 Targa

i

Autor: Porsche Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa 4 standardowo wyjedzie z salonu na kołach 19 i 20-calowych. W odmianie 4S mamy 20 cali na przedniej osi i 21 cali na osi tylnej. W przypadku 911 Targa 4 za hamowanie odpowiada komplet 330-milimetrowych tarcz z 4-tłoczkowymi, jednoczęściowymi, stałymi zaciskami w kolorze czarnym. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe w 911 Targa 4S mają po 6 tłoczków z przodu i po 4 z tyłu, a średnica tarcz przy wszystkich kołach wynosi 350 mm.

Nowe warianty Porsche 911 Targa będą obecne na rynku od sierpnia 2020 r. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki