Do ciężkiej pracy i na bezdroża - Toyota Hilux to terenówka szyta na miarę

2019-03-28 3:45

Prawdziwe terenowe pick-upy to pojazdy potrafiące spełniać różne zadania i dojechać niemal wszędzie. Umiejętności takie ma Toyota Hilux ciesząca się ogromnym powodzeniem na świecie. To auto godzi sprzeczności i w różnych zakątkach globu jest dostępne w wersjach dostosowanych do konkretnych potrzeb. A jak oferta na ten pojazd przedstawia się w Polsce? Ile kosztuje i w jakich wersjach występuje Hilux skrojony pod polskie oczekiwania?

Toyota Hilux od 50 lat dzielnie spełnia oczekiwania wymagających kierowców, i jak na pięćdziesięciolatka trzyma się świetnie. Pojazd ten od początku był samochodem o wyraźnie roboczym charakterze, ewoluującym przez dziesięciolecia. Oblicze pick-upa zmieniały kolejne ewolucje i elementy wzbogacające wyposażenie. Jeszcze w latach 90. XX wieku od tego typu auta wymagało się niezawodności i dużej sprawności w terenie.

Dziś oprócz tego, że półciężarówka ma mieć możliwość wjechania w ciężki teren z niemal całą wywrotką piasku na pace, to w środku ma być wykonane i wyposażone jak dobrej klasy osobówka. Od 2016 roku w salonach sprzedaży Toyoty dostępna jest 8. generacja, którą użytkownicy ze spokojem mogą traktować, jako samochód do pracy w tygodniu i dla rodzinny w weekendy. Hilux nabrał charakteru uniwersalnego auta, które oprócz umiejętności przewożenia worków cementu na budowę i bel drewna do drewutni, potrafi zapewniać również komfort osobówki. Kabina oferuje dużo miejsca, a skrzynię ładunkową da się zamknąć akcesoryjnymi zabudowami i przewozić w niej masę mniej lub bardziej potrzebnych rzeczy.

Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4

i

Autor: Mateusz Lubczański Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4

Ósma generacja

Debiut nowego modelu przyczynił się do zwiększenia popularności tego auta w Polsce (testowaliśmy go tuż po premierze - ZOBACZ). Samochód zbudowany na nowej ramie ma jeszcze lepsze możliwości terenowe, może być wyposażony w systemy elektroniczne ułatwiające off-roadową jazdę, a jego ładowność wzrosła do 1000 kg. Model przyciąga nabywców zarówno praktycznością i odpornością na trudne warunki, jak i wysokim komfortem i bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, czy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Pakiet zawiera: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych oraz układy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i rozpoznawania znaków drogowych (RSA), a także zaawansowane systemy sterowania hamowaniem, w tym ABS, EBD, VSC i TSC. Oprócz tego, że zmieniło się nadwozie i wnętrze, użytkownik może liczyć na wysoką sztywność i wytrzymałość podwozia, mocne zawieszenie i sprawdzony układ napędowy.

Hilux dysponuje dołączanym napędem na wszystkie koła z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Jazdę w terenie ułatwiają system aktywnej kontroli trakcji, funkcja wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia oraz funkcja wspomagania ruszania pod górę. Pick-up napędzany jest silnikiem wysokoprężnym 2.4 D-4D. Jednostka wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem generuje moc 150 KM i 400 Nm. Motor łączony do wyboru z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Toyota Hilux

i

Autor: Toyota Nowa Toyota Hilux

Duży wybór w Polsce

Polska oferta zawiera do wyboru wszystkie trzy rodzaje kabin. Toyotę Hilux zamówić można z kabiną pojedynczą (SingleCab), przedłużoną czteromiejscową (ExtraCab) i pięciomiejscową podwójną (DoubleCab). O ile krótkiego Hiluxa i wersję ExtraCab można zamówić z napędem na tył, to odmiana DoubleCab jest oferowana wyłącznie z napędem na cztery koła, do wyboru ze skrzynią manualną lub automatem. Auto w wersji z napędem na tył pociągnie przyczepę z hamulcami o masie 3000 kg, a w odmianie 4x4 może holować masę 3200 kg. W przypadku przyczep bez hamulców masa określana jest na 750 kg. W Polsce kupimy również Toyotę Hilux w wersjach, które nie są dostępne w innych zakątkach świata. Jedna z nich jest efektem współpracy Toyoty z polską firmą tuningową, a druga z legendarną marką Arctic Trucks. 

Toyota Hilux SR5

i

Autor: Mateusz Lubczański Toyota Hilux SR5

Toyota Hilux Arctic Trucks

Islandczycy przygotowali pakiety techniczne i stylistyczne dla kilku modeli Toyoty, w tym Hiluxa. Zamówić można modyfikacje zawieszenia, lift nadwozia i poszerzenia błotników, by pomieściły większe koła AT o wysokości 35 cali. Całość uzupełniają nowe felgi, chlapacze z dumnym znakiem „Arctic Trucks”, dodatkowe stopnie ułatwiające zajmowanie miejsc w samochodzie oraz takie dodatki, jak specjalistyczne klucze do kół czy kalibratory prędkościomierza i dodatkowe homologacje drogowe. Przygotowanie Toyoty Hilux Arctic Trucks trwa średnio dziesięć dni, a koszt modyfikacji, w zależności od modelu, oscyluje wokół 50 tysięcy złotych.

Toyota Hilux Arctic Trucks

i

Autor: Toyota Toyota Hilux Arctic Trucks

Toyota Hilux Hilly 

W Polsce znajdziemy jeszcze jedną, wyjątkową wersję Toyoty Hilux. To limitowana edycja Hilly przygotowana przez Toyota Motor Poland i firmę tuningową Carlex Design. W tej odsłonie legendarny pick-up otrzymał nowe zderzaki i grill, poszerzone błotniki, a także tylny spojler. Nie zabrakło nakładek na środku i krawędzi maski oraz na wlewie paliwa. Całość współgra z charakterystyczną grafiką na nadwoziu, które jest dostępne w dwóch kolorach - perłowym białym i czarnym. Auto zmieniło się również we wnętrzu, a to przede wszystkim za sprawą tapicerki ze skóry nappa i czerwonych wstawek oraz nowej, obszytej skórą kierownicy. Na tym zmiany się nie kończą. Toyota Hilux Hilly dysponuje systemem podnoszenia zawieszenia firmy Pedders i poszerzonymi aluminiowymi obręczami w rozmiarze 18 cali, z terenowymi oponami BFGoodrich All Terrain 265/60 R18, a także patrolowym oświetleniem LED. Dodatkową ciekawostką jest układ wydechowy wyposażony w system generujący sportowy dźwięk jednostki V8, sterowany przez aplikację mobilną.

Toyota Hilux Hilly

i

Autor: Maciej Gis Toyota Hilux Hilly

Przepis na pick-upa sukcesu

Ramowa konstrukcja, wysoki poziom bezpieczeństwa, mnogość wersji nadwoziowych i solidny napęd. Do tego długa lista dodatków i dedykowanych akcesoriów. Aż tyle do zaoferowania ma współczesna Toyota Hilux. Od pięć dekad Toyota jest wierna oryginalnej formule tworzącej sprawdzony przepis na auto typu pick-up. Dzięki temu japoński producent proponuje nabywcom najbardziej wszechstronną 1-tonową półciężarówkę, która na wielu rynkach pozostaje liderem sprzedaży. Toyota Motor Poland w 2018 roku z okazji 50-lecia Hiluxa wprowadziła do oferty edycję Selection 50, wprowadzoną na polski rynek w limitowanej serii 50 egzemplarzy. Testowaliśmy ten samochód - KLIKNIJ i SPRAWDŹ.

Toyota Hilux SR5 2.4 D-4D

i

Autor: Mateusz Lubczański Toyota Hilux SR5 2.4 D-4D

Oferta na rok 2019

Cena Toyoty Hilux rozpoczyna się w Polsce od 111 500 zł brutto. Tyle kosztuje nadwozie SingleCab. Na odmianę ExtraCab (półtorej kabiny) trzeba przeznaczyć minimum 119 100 zł brutto. Nadwozie z podwójną kabiną (DoubleCab) jest wycenione od 137 900 zł brutto. Toyota dostosowując się do potrzeb i wymagań klientów, oferuje atrakcyjne finansowanie dla osób fizycznych oraz dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Zapewnia nawet 50% niższe miesięczne raty w porównaniu do rat leasingu standardowego. Umożliwia zwrot samochodu po zakończeniu umowy oraz wymianę na nowy nawet po 2 latach. Pełny cennik i specyfikacja wyposażona do pobrania w zamieszczonym linku. 

KLIKNIJ i POBIERZ - pełny cennik i wyposażenie

Standardowe wyposażenie zawiera klimatyzację manualną, system audio z wyświetlaczem i odtwarzaczem CD, 4 głośniki, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS), 7 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej czy system opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika. Oferta gwarancyjna obejmuje 3 lata lub do 100 000 km przebiegu. 3 lata na wady powłoki lakierniczej (oprócz skrzyni ładunkowej, która ma 1 rok gwarancji, 6 lat na perforację korozyjną nadwozia (oprócz skrzyni ładunkowej, która ma 3-letnią gwarancję).

DANE TECHNICZNE

Silnik 2.4 D-4D
6 M/T lub 6 A/T
Rodzaj paliwa olej napędowy
Liczba i układ cylindrów 4 cylindry, rzędowy
Mechanizm zaworów 16-zaworowy DOHC
Rodzaj wtrysku common rail
Pojemność skokowa 2393 cm3
Średnica × skok [mm × mm] 92,0 x 90,0
Stopień sprężenia 15,6:1
Maksymalna moc 150 KM (110 kW) przy 3400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy  400 Nm przy 1600–2000 obr./min.
Osiągi SingleCab
2.4 D-4D 150 KM
ExtraCab
2.4 D-4D 150 KM
DoubleCab
2.4 D-4D 150 KM
skrzynia biegów i napęd 6 M/T 4×2 6 M/T 4×4 6 M/T 4×2 6 M/T 4×4 6 M/T 4×4 6 A/T 4×4
Maksymalna prędkość [km/h] 175 170 175 170 170 170
0–100 km/h [s] 13,2 13,2 13,2 13,2 13,2 12,8
Zużycie paliwa
średnie [l/100 km] 
8,1 7,1 6,8 6,8-7,0 6,8-7,0 7,2
Zużycie paliwa
w mieście [l/100 km]
7,9 8,3 7,9 7,9-8,2 7,9-8,2 8,5
Zużycie paliwa
w trasie [l/100 km]
6,1 6,4 6,1 6,1-6,3 6,1-6,3 6,5
Średnia norma emisji spalin 178 187 177 178-175 178-185 189
Pojemność zbiornika paliwa 80 litrów
Zawieszenie przód podwójne wahacze poprzeczne, stabilizator
Zawieszenie tył resory piórowe
Hamulce Przód tarczowe wentylowane
Hamulce Tył Bębnowe

WYMIARY

Wymiary SingleCab ExtraCab DoubleCab
Długość całkowita [mm] 5330 5330 5330
Szerokość całkowita [mm] 1800 1855 1855
Wysokość całkowita [mm] 1795 1810 1815
Rozstaw kół z przodu [mm] 1500 1540 1540
Rozstaw kół z tyłu [mm] 1510 1550 1550
Zwis przedni [mm] 1000 1000 1000
Zwis tylny [mm] 1250 1250 1250
Rozstaw osi [mm] 3085 3085 3085
Minimalny prześwit [mm] 277 289 293
Kąt natarcia [°] 30 31 31
Kąt zejścia [°] 25 26 26
Głębokość brodzenia [mm] 700 700 700
Promień zawracania między krawężnikami [m]  6,3 6,4 6,4
Promień zawracania między ścianami [m] 6,7 6,7 6,7
Długość skrzyni ładunkowej [mm] 2350 1840 1555
Szerokość skrzyni ładunkowej [mm] 1575 1540 1540
Wysokość skrzyni ładunkowej [mm] 480 480 480


MASY

Masy SingleCab ExtraCab DoubleCab
Masa własna pojazdu [kg] od 1870 do 2030  od 1915 do 2105 od 2070 do 2170
Ładowność maksymalna [kg] od 1045 do 1105 od 1040 do 1110 od 1085 do 1110
Dopuszczalna masa całkowita [kg] od 2950 do 3080 od 3000 do 3150 3210
Masa przyczepy holowanej
z hamulcami [kg]
od 2800 do 3500 od 3000 do 3200 3200
Masa przyczepy holowanej
bez hamulców [kg]
750 750 750
Maksymalny dopuszczalny nacisk
na główkę haka holowniczego [kg]
od 115 do 130 od 120 do 130 130

*Partnerem artykułu jest marka Toyota

Zadbaj o pielęgnację cery! Kosmetyki w świetnych cenach dostaniesz na Skin79 kody rabatowe.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki