Ford C-MAX: Nowa generacja C-MAXów już w Polsce

2011-01-28 7:07

Nowy Ford C-MAX tylko pozornie przypomina swoją starszą wersję. Ford wprowadził wiele zmian: duże rodziny sięgną chętnie po wersję siedmioosobową GRAND C-MAX, miłośnicy ekologii zastanowią się nad kupnem auta z silnikiem 1,6 EcoBoost, a ceniących bezpieczeństwo ucieszy lampka wykrywająca inny pojazd w tzw. martwym punkcie.

Fordy C-MAX i GRAND C-MAX powstały na zupełnie nowej platformie konstrukcyjnej opracowanej z myślą o całej gamie nowych aut kompaktowych. Pięcioosobowy C-MAX ma podobne wymiary do swojego poprzednika. Natomiast Grand C-MAX ma o 140mm większy rozstaw osi, a jego 4,5-metrowej długości nadwozie oferuje dość miejsca dla siedmiu pasażerów.

FORD C-MAX: Ergonomia przede wszystkim

Dostęp do wnętrza ułatwiają zastosowane w tym modelu odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia. Ciekawym rozwiązaniem jest  pomysłowy system składania foteli w drugim rzędzie. Specjalny mechanizm umożliwia szybkie i łatwe złożenie środkowego fotela i schowanie go pod siedziskiem fotela z prawej strony. W ten sposób  powstaje wygodne przejście między dwoma fotelami skrajnymi, umożliwiające pasażerom łatwy dostęp do trzeciego rzędu foteli.

Z kolei pięcioosobowy C-MAX wykorzystuje sprawdzony w poprzednim wydaniu system trzech niezależnie składanych foteli drugiego rzędu. Po złożeniu środkowego i przesunięciu zewnętrznych po przekątnej do tyłu dwie osoby mogą podróżować w jeszcze bardziej komfortowych warunkach.

FORD C-MAX: Nowy, ekonomiczny silnik

W gamie silników obu wersji debiutuje nowy silnik 1,6 EcoBoost, który podobnie jak wprowadzona wcześniej w innych modelach dwulitrowa jednostka tego typu łączy układ bezpośredniego wtrysku benzyny pod wysokim ciśnieniem, turbosprężarkę o małym momencie bezwładności oraz system sterowania faz rozrządu, niezależnie dla zaworów ssących i wydechowych. Dzięki temu można było uzyskać mniejsze zużycie paliwa, nawet o 20 proc., w porównaniu do konwencjonalnych silników o podobnej mocy i większej pojemności.  Oprócz tej nowości do napędzania kół przewidziano jeszcze zmodernizowane jednostki wysokoprężne z rodziny Duratorq oraz benzynowe.

Konstruktorzy nowych C-MAX-ów dołożyli wielu starań, aby nie tylko nic nie stracić z zalet poprzedniej generacji, ale jeszcze bardziej je podkreślić i dołożyć nowe. I tak na przykład bardzo dobra jakość jazdy, z której znane było pierwsze wcielenie MAX-a, zostało udoskonalone dzięki m.in. nowemu elektrycznemu wspomaganiu kierownicy, optymalizacji wielowahaczowego tylnego zawieszenia oraz zaawansowanemu układowi TVC ( Torque Vectoring Control) polepszającemu stabilność i kierowalność pojazdu na zakręcie.

To ostatnie rozwiązanie wykorzystuje układ hamulcowy pojazdu do naśladowania efektu mechanizmu różnicowego, stale regulując rozdział momentu obrotowego silnika przekazywanego na oba koła przednie w celu dostosowania do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni

FORD C-MAX: Widzi więcej niż człowiek

Obie wersje mogą być wyposażane w liczne rozwiązania poprawiające praktyczność korzystania z pojazdu, wygodę podróżowania czy wspomagających pracę kierowcy.  C-MAX jest pierwszym oferowanym przez Ford of Europe modelem dostępnym z układem ułatwiającym parkowanie równoległe. Wśród innych układów ułatwiających prowadzenie, które jednocześnie podnoszą bezpieczeństwo jazdy  jest system sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w tzw. martwym polu widzenia, nastawny ogranicznik prędkość oraz układ ułatwiający ruszanie pod górę.

W Polsce na razie dostępne jedynie wersje spalinowe. Cena Forda C-MAX rozpoczyna się od 65 950 zł, a Grand C-MAX od 68 500 zł.

Zobacz szczegółową specyfikację Fodra C-MAX na następnej stronie.

 


 

Ford C-MAX i Grand C-MAX w pigułce:

Rodzaj nadwozia – minivan
Wymiary nadwozia (dł./szer./wys.) – 4380/1828/1626 ( Grand - 4520/1828/1684)mm
Rozstaw osi – 2648(2788) mm
Rozstaw kół przód/tył – 1544/1544(1554/1554) mm
Pojemność bagażnika – 432/1723(56/1742) l
Napęd na koła przednie
Ogumienie – 205/55R16 felgi stalowe
Silniki:
benzynowe: 1,6/105KM, 1,6/125KM, 1,6EcoBoost/150KM, 1,6EcoBoost/180KM,
wysokoprężne: 1,6TDCi/95KM, 1,6TDCi/115KM, 2,0TDCi/115KM, 2,0TDCi/140KM, 2,0TDCi/163KM

Dodatkowo:

Częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowanie wzdłuż krawężnika w miejscach o ograniczonej przestrzeni
System sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy
Nastawny ogranicznik prędkości
Sygnalizator niezapiętych pasów bezpieczeństwa przy tylnych fotelach (wyłącznie Ford Grand C-MAX)
Elektrycznie uruchamiana blokada zamków tylnych drzwi
Elektrycznie otwierane drzwi tyłu nadwozia
Kamera cofania

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki