Volkswagen Project Trinity

i

Autor: Volkswagen Volkswagen Project Trinity

Golf, Passat i Tiguan NIE DO KASACJI! To świetna wiadomość od Volkswagena

2021-03-09 13:39

Plotki o skasowaniu Golfa, Passata czy Tiguana zostały oficjalnie rozwiane. Plan ofensywy Volkswagena w zakresie budowy samochodów elektrycznych, nie skreśla jeszcze aut spalinowych i tradycyjnych modeli. Volkswagen potwierdził, że linia aut z konwencjonalnymi silnikami będzie rozwijana, a tak ważne modele, jak Golf, Tiguan, Passat i T-Roc doczekają swoich następców.

Globalna ofensywa Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych po raz kolejny przyspiesza. Volkswagen podzielił się nową strategią „ACCELERATE”, która stawia na produkty oparte na oprogramowaniu i cyfrowe usługi dla klientów. Do 2030 roku rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej mają stać się dzięki Volkswagenowi dostępne dla wielu użytkowników aut, a rozwój sprzedaży tego rodzaju aut ma wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do 50 procent.

Przeczytaj również: Volkswagen ID.4 w Polsce. Tyle kosztuje elektryczny SUV - CENNIK

W tym celu każdego roku Volkswagen będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model typu BEV. Już kolejny elektryczny wóz pojawi się w pierwszej połowie 2021 roku – będzie to ID.4 GTX z napędem na cztery koła, do którego w drugim półroczu dołączy ID.5. Plan wprowadzenia do sprzedaży elektrycznego auta mniejszego niż ID.3, przyspieszono o dwa lata na rok 2025. Volkswagen stale udoskonala modułową płytę podłogową MEB przeznaczoną do budowy modeli elektrycznych tak, by konstruowane na jej bazie samochody osiągały większe prędkości, mogły być jeszcze szybciej ładowane i miały większy zasięg.

W 2026 roku zadebiutuje Volkswagen Project Trinity. Auto będzie elektryczną limuzyną produkowaną w Wolfsburgu. Niemiecki producent informuje, że model wyznaczy nowe standardy w zakresie zasięgu, prędkości ładowania i cyfryzacji. Auto będzie poruszać się w sposób wysoce zautomatyzowany, zgodnie z 4. poziomem jazdy autonomicznej. Auto będzie produkowane w znacznie mniejszej liczbie wersji, a podzespoły będą w dużej mierze ustandaryzowane, co zmniejszy złożoność produkcji. Wyposażenie będzie wtedy obejmowało praktycznie wszystkie funkcje, a klienci – za pośrednictwem cyfrowego ekosystemu w samochodzie – będą mogli je aktywować „na żądanie” w dowolnym momencie.

Testowaliśmy: Ten Volkswagen jeździ lepiej od BMW! PORÓWNANIE Volkswagen ID.3 58 kWh vs BMW i3 120 Ah

Oprócz zwiększenia tempa ofensywy w zakresie samochodów elektrycznych, rozwijana będzie również linia modeli z silnikami spalinowymi. Tak ważne modele, jak Golf, Tiguan, Passat, Tayron i T-Roc będą miały swoich następców. Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena podczas ogłaszania programu „ACCELERATE” powiedział: „Potrzebujemy samochodów spalinowych jeszcze przez pewien czas. Dlatego nasze najważniejsze auta, jako modele nowej generacji pojawią się także w wersjach hybrydowych plug-in, z elektrycznym zasięgiem wynoszącym do 100 km.”

QUIZ. Znasz te wersje Volkswagena Golfa?

Pytanie 1 z 18
W której generacji Golfa po raz pierwszy dostępna była odmiana GTI:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki