Honda Civic Type R przeszła modernizację. Co przyniósł lifting 2020?

2020-01-13 21:36 Rafał Mądry

Rasowy i agresywny z wyglądu hot-hatch oparty o dziesiątą generację kompaktowej Hondy Civic, przeszedł po trzech latach modernizację. Choć z wyglądu Honda Civic Type R prezentuje się właściwie tak samo, to otrzymała kilka aktualizacji oraz zmian mechanicznych. Wygląda na to, że będzie to wciąż jeden z najbardziej pożądanych gorących hatchbacków na rynku.

Informowaliśmy już, że Honda Civic na rok modelowy 2020 zyskała kilka zmian oraz pojawia się w nowej wersji Sport Line, która elementami stylizacji nawiązuje do sportowego modelu Civic Type R - pisaliśmy o tym tutaj - KLIKNIJ i ZOBACZ. Teraz do tej tradycyjnej wersji dołącza oficjalnie ta najbardziej rozpalająca zmysły.

Testowaliśmy: Honda Civic X Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320 KM GT: kompaktowa petarda

Zmiany są kosmetyczne. Można zauważyć zmienioną kratkę grilla i nieco inne wypełnienia wlotów powietrza w zderzakach. Całkowitą nowością jest w palecie lakierów kolor Boost Blue. Poza tym podobnie, jak to było wcześniej, nadwozie ma poszerzone błotniki, pokaźny dyfuzor z trzema końcówkami układu wydechowego umieszczonymi centralnie, wielki spoiler i duże 19-calowe obręcze kół. W kabinie tak samo goszczą kubełkowe fotele, sporo czerwonych akcentów dekoracyjnych i wskaźniki podświetlone czerwonym światłem.

Honda Civic Type R / lifting 2020
Autor: Hodna Honda Civic Type R / lifting 2020

Szybka przednionapędówka pod maską kryje ten sam 4-cylindrowy silnik 2.0 VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Fanów bardzo ucieszy informacja, że generowana moc nie została zredukowana i wciąż wynosi 306 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Skoki dźwigni zmiany biegów 6-biegowej skrzyni manualnej stały się krótsze, a układ hamulcowy przeszedł modernizację. Osoby uważające, że głośny już seryjnie Type R, nie jest wcale aż tak głośny, będą mogły korzystać ze sztucznego podbicia wrażeń akustycznych w kabinie dzięki systemowi Honda Active Sound Control.

Dopracowaniu poddano także zawieszenie. Jazda w zależności od wybranego trybu jazdy ma być bardziej komfortowa, lub cechować się jeszcze większą sztywnością. Tak jak poprzednio, będzie można wybrać jeden z trzech trybów jazdy (Comfort, Sport, +R), które optymalizują podzespoły (zawieszenie, układ kierowniczy, przepustnica) dla różnych scenariuszy jazdy.

W odmłodzonej Hondzie Civic Type R otrzymamy zmodernizowany system informacyjno-rozrywkowy, który otrzymał przyciski funkcyjne i pokrętło. Wcześniej obsługa w pełni dotykowa. Poza tym, podobnie do pozostałych wersji Civica, Type R zaoferuje bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego. Uzupełnienia go rozbudowany pakiet Honda SENSING, obejmujący liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę.

Najnowsze