Hybrydy plug-in, miękkie hybrydy, a za chwilę pierwszy elektryczny SUV. Volvo gotowe na nowe limity emisji CO2

2019-10-01 18:49
Nowe Volvo V60 T6 Twin Engine
Autor: Rafał Mądry Nowe Volvo V60 T6 Twin Engine

Volvo Cars realizuje obietnicę pełnej hybrydyzacji i elektryfikacji całej swojej oferty. Obecnie w sprzedaży są hybrydowe modele typu plug-in oraz auta z układami typu mild-hybrid. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Volvo wprowadzi do sprzedaży kolejne zelektryfikowane auta oraz pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a.

W 2020 roku wejdą nowe ograniczenia emisji dwutlenku węgla, jakie będą musiały spełniać samochody osobowe sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Volvo Cars od lat przygotowuje się do tego wyzwania. W 2014 roku firma pokazała światu dużego SUV-a XC90, który napędzany był wyłącznie silnikami dwulitrowymi, także w wersji plug-in hybrid. Volvo z kilkuletnim wyprzedzeniem przygotowało swoje platformy podłogowe SPA i CMA do zintegrowania z nimi dużych akumulatorów aut typu BEV i PHEV. Teraz z tej układanki wyłania się logiczna całość.

Volvo S60
Autor: Volvo Volvo S60

Hybrydy plug-in

Obecne w ofercie Volvo hybrydy typu plug-in mogą pochwalić się emisją CO2 na poziomie 50 g/1 km. Do niedawna ten parametr dla wielu europejskich kierowców niewiele znaczył. Teraz się to istotnie zmienia. W niektórych krajach podatki i koszty utrzymania aut o wysokiej emisji gwałtownie rosną. Nie bez znaczenia są także zapisy polityki flotowej wielu firm, w których emisja CO2 jest jednym z kluczowych obostrzeń. Te powody sprawiły, że co dziesiąte sprzedawane Volvo w Europie to hybryda ładowana z gniazdka. Ich udział w sprzedaży szybko rośnie.

Testowaliśmy: Volvo V60 D4 AWD Cross Country Pro

Aby klienci mieli w czym wybierać, oferta tych najbardziej zaawansowanych technologicznie hybryd jest stale poszerzana. Dziś w polskich salonach można zamówić XC90 T8 Twin Engine, S90 T8, V90 T8, V60 T8 oraz XC60 T8. W ciągu kilku miesięcy pojawi się także model XC40 T5 Twin Engine. Podobnie jak większe modele PHEV, będzie wyposażony w duży akumulator 400 V i mocny silnik elektryczny. W odróżnieniu od większych hybryd Volvo, w XC40 T5 Twin Engine, silnik spalinowy i elektryczny będą napędzały koła przednie. Pozostałe hybrydy Twin Engine marki Volvo mają napęd na cztery koła.

Volvo XC90
Autor: Volvo Volvo XC90

Miękkie hybrydy

Volvo wprowadza do oferty tzw. miękkie hybrydy wykorzystujące silnik elektryczny (40 KM, 40 Nm) wspomagający silnik spalinowy. W tych samochodach energia odzyskiwana podczas hamowania zostaje zmagazynowana w dodatkowym akumulatorze 48V. Na początku ten układ trafił do modeli XC60 D4 AWD i D5 AWD oraz do XC90 D5 AWD. Tutaj warto zaznaczyć, że w przypadku popularnego modelu XC60 D4 AWD, miękka hybryda będzie oferowana początkowo wyłącznie w wersji z napędem na cztery koła i z automatyczną skrzynią biegów. Odmiany przednionapędowe i z manualną przekładnią, będą oferowane z jednostkami napędowymi jak wcześniej. Zmieni się także oznaczenie „miękkich” hybryd Volvo. Volvo XC90 D5 AWD będzie się teraz nazywało B5 AWD. Analogicznie zmieni się nazwa XC60 B4 AWD i B5 AWD. Układ mild hybrid zostanie zastosowany w SUV-ach wyposażonych w benzynowe silniki T5 i T6.

Pisaliśmy: Miękkie hybrydy w dieslach Volvo już w Polsce

Pełne elektryki

Volvo Cars już 16 października pokaże światu swój pierwszy seryjny samochód całkowicie elektryczny, bazujący na modelu XC40. Wielkie odsłonięcie samochodu nastąpi w Los Angeles o godzinie 19.00 (czasu europejskiego). Ten samochód w pierwszej kolejności trafi na rynki krajów, w których zapotrzebowanie na auta elektryczne jest najwyższe. Wszystkie szczegóły techniczne dotyczące tego pojazdu zostaną podane w dniu premiery.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE