Ile kosztuje Volkswagen Tiguan eHybrid? Polski CENNIK hybrydy już jest

2021-01-06 8:19

Volkswagen Tiguan eHybrid debiutuje w polskim cenniku. SUV, który po naładowaniu akumulatora do pełna jest w stanie przejechać około 50 km w trybie elektrycznym (w zgodzie z normą WLTP), został wyceniony na minimum 161 090 zł. Auto to hybryda typu plug-in, potrafiąca przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego poruszać się bez emisji do prędkości 130 km/h.

Volkswagen Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy. Tiguan eHybrid napędzany 4-cylindrową turbodoładowaną jednostką benzynową 1.4 TSI, sparowaną z motorem elektrycznym i 6-biegową automatyczną skrzynią DSG, legitymuje się mocą systemową 245 KM. Napęd trafia na przednią oś. Auto posiadające w konstrukcji baterię o mocy 9,2 kWh, zawsze rusza z miejsca w trybie „e-Mode”. Dzięki hybrydowemu trybowi pracy układu napędowego, podczas dalekiej podróży można łatwo zgromadzić energię elektryczną wystarczającą do pokonania końcowego odcinka trasy w mieście przy wykorzystaniu jedynie energii elektrycznej, czyli nie emitując żadnych szkodliwych substancji. Ważące nieco ponad 1,8 tony auto osiąga ze startu „setkę” w 7,5 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 205 km/h.

ZOBACZ: Jaką cenę ma Volkswagen Tiguan R? OSIĄGI kosztują!

W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się do prędkości 130 km/h i przejechać dystans około 50 km. Podczas przyspieszania w trybie „Hybrid” silnik elektryczny wspiera motor benzynowy. Dzięki współdziałaniu silników elektrycznego i spalinowego podczas jazdy w trybie „Hybrid” hybrydowy Tiguan bardzo płynnie rozwija moc, ponieważ jednostka elektryczna działa jak dodatkowy „booster”. Wyjątkową dynamikę jazdy zapewnia tryb „GTE”, uruchamiany przyciskiem znajdującym się obok dźwigni zmiany biegów. W trybie GTE silniki elektryczny i TSI działają wspólnie, by oddać do dyspozycji kierowcy pełną moc systemową. Czas ładowania baterii prądem zmiennym AC o mocy 2,3 kW (z domowego gniazdka) wynosi 5 godzin.

Volkswagen Tiguan eHybrid kosztuje w Polsce minimum 161 090 zł w wersji Life. Warto jednak zainteresować się bogatszym wariantem Elegance wycenionym od 170 990 zł, którego wyposażenie obejmuje m.in.: reflektory IQ.LIGHT LED Matrix z systemem regulacji ich zasięgu i doświetlania zakrętów, tylne światła w technologii LED, wyświetlacz wskaźników Active Info Display, bezprzewodowy App Connect, aktywny tempomat, system bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika oraz kamerę cofania. Co ciekawe wersja R-Line cechująca się usportowioną stylistyką także jest wyceniona d 170 990 zł.

DOWIEDZ SIĘ: Tyle kosztuje Volkswagen Tiguan po liftingu - CENY

Do nowego Tiguana eHybrid Volkswagen po raz pierwszy oferuje system Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. Sprawia on, że od 0 km/h do 210 km/h kierowanie autem, hamowanie i przyspieszanie odbywają się automatycznie, przy czym za kontrolę nad pojazdem nadal odpowiedzialny jest kierowca. System Travel Assist korzysta z aktywnego tempomatu oraz z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Nawet gdy Travel Assist jest włączony kierowca jest zobowiązany trzymać ręce na kierownicy; rejestrują to urządzenia elektroniczne za pośrednictwem tzw. pojemnościowych pól na kierownicy.

O bardzo wysokim standardzie technicznym Tiguana eHybrid świadczy również szeroki wybór systemów multimedialnych, które oferują różne usługi i funkcje online. Dzięki Online Connectivity Unit ze zintegrowaną kartą eSIM w Tiguanie eHybrid można korzystać z internetowych usług We Connect (przygotowane do użytku przez czas nieokreślony) i We Connect Plus (przygotowane do bezpłatnego korzystania w Europie przez rok lub trzy lata). Zależnie od wyposażenia systemy multimedialne mogą mieć takie nowe funkcje, jak system sterowania przy pomocy naturalnych komend głosowych, dostęp do usług streamingowych (np. Apple Music), czy kodowany w chmurze za pośrednictwem Volkswagen ID i dzięki temu dający się pobrać do wykorzystania w innych Volkswagenach zapis indywidualnych ustawień. Nowością jest możliwość bezprzewodowego podłączenia smartfonów dzięki Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem App Connect Wireless.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki