ID.Buzz i Amarok

Jedna marka, dwa różne światy. Dostawcze auta Volkswagena na targach IAA w Hanowerze

2022-09-28 13:06

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze powiększa ofertę, a pełnię swoich możliwości zaprezentowała niedawno na targach IAA Transportation w Hanowerze. Poznaliśmy rynkowe nowości z dwóch różnych światów. To Volkswagen ID.Buzz oraz nowy Volkswagen Amarok. Można odnieść wrażenie, że te dwa ciekawe auta więcej dzieli, niż łączy.

Volkswagen Samochody Dostawcze na IAA Transportation 2022

Niemiecka marka samochodów użytkowych zapomniała już chyba, co to lenistwo. Ostatnie miesiące i lata dla "użytkowej" dywizji Volkswagena obfitowały w nowości, takie jak wyczekiwany długi ID.Buzz czy opracowany wspólnie z Fordem nowy Volkswagen Amarok. Wciąż świeże są również Caddy i Multivan - te modele poznaliśmy w 2020 i 2021 roku. Kompletną ofertę, a także szereg zabudów mieliśmy okazję zobaczyć na targach IAA Transportation w Hanowerze. Volkswagen zabrał nas do Niemiec, byśmy mogli dowiedzieć się nieco więcej o efektach pracy inżynierów odpowiedzialnych za nowe dostawcze i użytkowe modele marki.

Dwa modele, dwa różne światy

Największe i uzasadnione zainteresowanie budziły dwa modele. To ID.Buzz, czyli elektryczny, nieformalny następca "Bulika" czyli Volkswagena T1, oraz nowy Volkswagen Amarok, który ma wiele wspólnego z Fordem Rangerem. Auta mają ten sam znaczek na masce, ale aż trudno uwierzyć, że mogą koegzystować w ofercie jednej marki! Ten pierwszy jest designerskim, elektrycznym dostawczakiem, który występuje również w całkiem przytulnej i nieprzyzwoicie przestronnej (w 5-osobowej konfiguracji, bagażnik ma 1121 litrów pojemności) wersji osobowej. Można go kupić z czarnymi zderzakami i szarym wnętrzem, lub z dwukolorowym malowaniem, wnętrzem jasnych kolorach i wyposażeniem, które zapewni doskonały komfort podróżowania. Amarok to z kolei pickup, który ma pod maską 3-litrowego diesla V6, ładowność przekraczającą 1100 kg i uciąg przyczepy o masie 3,5 tony. Pokrewieństwo z Fordem zostało dość umiejętnie zamaskowane, choć wiele elementów zdradza, że nowy Ranger to w gruncie rzeczy brat Amaroka, który niebawem trafi do salonów.

Jeździliśmy Volkswagenem ID.Buzz

Oba auta są wyczekiwane przez klientów, choć nietrudno zauważyć, że to ID.Buzz jest oczkiem w głowie, przynajmniej na Starym Kontynencie. Na targach w Hanowerze mieliśmy okazję skorzystać z jazdy próbnej nowym modelem. Pierwsze wrażenia? Jest jeszcze bardziej przestronny niż sugerują wymiary zewnętrzne! Auto zostało zbudowane na platformie MEB, dzięki czemu jest również nieprzeciętnie zwrotne i może być napędzane tymi silnikami, co inne, elektryczne Volkswageny. Tak - oznacza to, że w gamie pojawi się również wersja GTX! Na razie musimy jednak zadowolić się 204-konnym silnikiem i baterią o pojemności 77 kWh netto. To powinno dać nam zupełnie rozsądne 419 km zasięgu, a przyspieszenie do setki trwa 10,2 s. Klienci będą mogli również wybrać wersję z napędem na 4 koła. Mocniejsza odmiana ID.Buzza będzie sporo szybsza niż ta, którą jeździliśmy.

Zabudowy dla każdej firmy

Na stoisku Volkswagena na targach IAA mogliśmy oglądać również zabudowy ID.Buzza i Amaroka. Karetka? Proszę bardzo. Praktyczna zabudowa skrzyniowa, która mieści 6 m3 ładunku? Nie ma sprawy. Opracowywane z zewnętrznymi dostawcami konwersje cieszą się sporym powodzeniem wśród klientów, poszukujących rozwiązań szytych na miarę. A jeśli o zabudowach mowa, można wspomnieć również o kamperach. Volkswagen Grand California 600 i Grand California 680 również zapraszały do zwiedzenia wnętrz. Zewnętrzna ekspozycja była również pełna modyfikowanych Crafterów - widać, na jak wiele sposobów można zagospodarować podwozie i nadwozie dużego dostawczego vana.

Zobacz galerię zdjęć z IAA Transportation 2022 w Hanowerze:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki