Jeep Gladiator debiutuje w Polsce! Niezłomny pick-up, jakiego jeszcze nie było - CENA, DANE TECHNICZNE

Z debiutem nowego modelu w Polsce amerykańska marka powraca do segmentu pick-upów po blisko 30 latach nieobecności. Już niebawem Jeep Gladiator pojawi się we wszystkich salonach sprzedaży w Europie. Pod maską niezłomnej terenówki zawita 3-litrowy silnik V6 o mocy 264 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Ceny premierowej wersji Launch Edition mają startować od 289 tys. złotych. Co więcej o nim wiadomo?

Nowy Jeep Gladiator może poszczycić się solidnym, wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny, dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa. Zespół projektantów marki utrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera. Podczas projektowania wytrzymałej, 153-centymetrowej skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają odpowiednio wysoką trwałość.

Sprawdź: Jeep Gladiator debiutuje. To zupełnie nowy model i do tego pick-up!

Ponadto Jeep Gladiator to samochód charakteryzujący się wieloma konfiguracjami, umożliwiającymi różne opcje jazdy pod gołym niebem, dzięki rozlicznym zestawieniom przedniej szyby i dachu: złożonego z 3 elementów twardego dachu, miękkiego dachu, a także wersji „topless”. Każda opcja jazdy pod gołym niebem zapewnia maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku zarówno w mieście, jak i z dala od utartych szlaków.

Komfortowo w każdych warunkach

Jeep Gladiator łączy w sobie autentyczny styl, komfort i wszechstronność. Wnętrze może z łatwością zostać wyczyszczone i wyróżnia się dużą liczbą schowków, jak na przykład zamykany na klucz schowek pod tylnymi siedzeniami. Gladiator oferuje system multimedialny Uconnect™ czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (TFT), który umożliwia kierowcy skonfigurowanie przekazywanych informacji na ponad 100 sposobów. System współpracuje również z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay.

Zobacz: Który najlepszy w terenie? Mercedes-AMG G 63, Jeep Wrangler Unlimited czy Suzuki Jimny? - WIDEO

Przednia kamera dostępna w standardzie wersji Launch Edition (jako opcja w odmianach Sport i Overland) pozwala łatwo dostrzec przeszkody na drodze zarówno na szlakach off-roadowych, jak i podczas codziennych przejażdżek. Co ważne, funkcja samooczyszczania zapewnia utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.

Na pokładzie znajduje się również 9-głośnikowy system audio premium Alpine z subwooferem o mocy 552W, 12-kanałowy wzmacniacz i przenośny bezprzewodowy głośnik Bluetooth. Ten ostatni, umieszczony za tylnymi siedzeniami, jest ładowany podczas jazdy i ma niepodatną na warunki atmosferyczne oraz kurz powłokę zewnętrzną. Jest też wodoodporny, co pozwala na jego zanurzenie w wodzie o głębokości do 90 cm przez czas wynoszący maksymalnie 30 minut. 

Jeep Gladiator
Autor: Jeep Jeep Gladiator

Potężny diesel

W europejskiej gamie Jeepa Gladiatora pod maską montowany jest wyposażony w system Engine Stop-Start 3-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet V6, który generuje moc 264 KM i 600 Nm. Silnik współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, umożliwiającą optymalizację jego pracy podczas jazdy w terenie i zapewniającą płynne, wydajne dostarczanie mocy podczas podróży autostradą.

Przeczytaj także: Wierny starej szkole. Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon 2.2 CRD 200 KM Rock-Trac 4x4 - TEST, OPINIA, WIDEO

Napędzany czterema kołami Gladiator osiąga pierwszą "setkę" w 8,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 177 km/h Gama silników Jeepa Gladiatora obejmuje także 3,6-litrową jednostkę benzynową Pentastar V6, która jest dostępna jedynie na rynkach pozaeuropejskich i na Bliskim Wschodzie.

Silnik Diesel, 3.0 ATX 4WD 264KM
Pojemność 2987 cm3
Moc 264 KM przy 3600 obr./min
Moment obrotowy 600 Nm przy 1400-2800 obr./min
Poj. zbiornika paliwa 71 l
Skrzynia 8-stopniowa, automatyczna
Skrzynia rozdzielcza Selec-Trac (Active Full-Time)
Napęd 2WD High; 4WD Part Time; 4WD Auto; 4WD Low
0-100 km/h 8,6 s
Prędkość maks. 177 km/h
Jeep Gladiator
Autor: Jeep Jeep Gladiator

Wersje wyposażenia

Jeep Gladiator jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia. Wersja Sport oferuje ulepszoną funkcjonalność i off-roadową personalizację, natomiast Overland jest punktem odniesienia zarówno pod względem komfortu, jak i technologii, z szeroką gamą elementów zawartych w standardzie. Dwie odmiany wyposażenia oferowane w europejskiej gamie Gladiatora uzupełni w momencie premiery ekskluzywny wariant Launch Edition, a więc model z limitowanej serii zarezerwowany dla pierwszych klientów, którzy zamówią nowego pickupa.

Limitowana edycja

Wersja Launch Edition będzie dostępna wyłącznie w kolorze czarnym, czerwonym Firecracker Red, srebrnym Billet Silver, białym lub grafitowym Granite Crystal. Auto wyjedzie z fabryki na 18-calowych felgach aluminiowych oraz otrzyma ekskluzywne logo, twardy dach w kolorze nadwozia, poszerzone nadkola, podłogę skrzyni ładunkowej wykończona wytrzymałym lakierem, przegrodę i miękką osłonę skrzyni ładunkowej zapewniając praktyczność oraz wygodę i poprawiając jednocześnie wygląd samochodu.

Nie przegap: Kocha nie tylko auta sportowe. Kuba Wojewódzki tej terenówce jest wierny od 26 lat

Jeep Gladiator
Autor: Jeep Jeep Gladiator

Wnętrze Launch Edition oferuje w standardzie skórzane fotele, system Alpine Premium Audio z subwooferem i przenośnym głośnikiem bezprzewodowym, system Uconnect™ z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, off-roadową kamerę przednią, monitorowanie martwego pola (Blind Spot Monitoring), wykrywanie obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) z układem hamowania awaryjnego, tempomat adaptacyjny z funkcją stop oraz automatyczne światła drogowe (AHB). Niezależnie od wybranej wersji, za auto zapłacimy co najmniej 289 tys. złotych.

Dane techniczne

Masa własna 2,294 (Sport), 2,403 (Overland, Launch Edition)
Maksymalna ładowność 556 (Sport), 613 (Overland, Launch Edition)
Długość 5591 mm
Szerokość 1894 mm
Wysokość 1,905 (soft-top), 1,843 (hard top)
Rozstaw osi 3,488 mm
Prześwit 253 mm
Pojemność skrzyni ładunkowej 1005 l
Kąt natarcia/zejścia/rampowy 41°/25°/18,4°
Głębokość brodzenia 760 mm
Zdolność uciągu 2,722 kg
Najnowsze