Który najlepszy w terenie? Mercedes-AMG G 63, Jeep Wrangler Unlimited czy Suzuki Jimny? - WIDEO

Mercedes-AMG G 63, Suzuki Jimny, Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
Autor: YouTube/CarWoW Mercedes-AMG G 63, Suzuki Jimny, Jeep Wrangler Unlimited Rubicon

Każdy segment posiada swojego króla, jednak offroad rządzi się trochę innymi prawami. Wybierając auto do wyścigu na prostej, wystarczy wziąć to najszybsze, ponieważ gabaryty czy wygląd nie mają znaczenia. Z kolei decydując się na auto na tor, trzeba się kierować aerodynamiką i niskim środkiem ciężkości, a nie koniecznie największą ilością koni pod maską. Na jazdę w terenie niestety nie ma złotego środka, ponieważ nikt nie jest w stanie przewidzieć, co się wydarzy.

Dziennikarze z CarWow podjęli się próby wybrania najlepszego z najlepszych, zestawiając ze sobą auta świetnie przygotowane do jazdy w terenie.

Sprawdź: TEST Mercedes-Benz G500 4Matic 9G-Tronic: patrzcie i zazdrośćcie

Pierwszym z zawodników jest Mercedes-AMG G 63, który jest prawdziwą terenówką z DNA samochodu sportowego. Tego 2,5-tonowego niemca napędza podwójnie doładowane V8 o pojemności 4-litrów, które generuje 585 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Całą tę moc na wszystkie cztery koła (4MATIC) przenosi 9-stopniowa skrzynia automatyczna. Osiągi tego kalibru pozwalają rozpędzić G 63 od 0 do 100 km/h w nawet 4,5 sekundy.

Zobacz: TEST, OPINIA - Jeep Renegade Limited 1.3 GSE-T 150KM DDCT: Fiat na sterydach

Drugim miłośnikiem jazdy po bezdrożach jest Jeep Wrangler Unlimited [TESTOWALIŚMY GO], pod którego maską pracuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 273 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Względem poprzednika są to bardzo skromne liczby, jednak zawodnik ze Stanów Zjednoczonych pokłada nadzieję w zaawansowanych systemach, które znajdują się na jego wyposażeniu.

Przeczytaj także: 5 szybkich kompaktów podnoszących adrenalinę. Który z nich jest najlepszy? Zobacz WIDEO

Ostatnim i jednocześnie najmniejszym w tym zestawieniu jest nowe Suzuki Jimny [SPRAWDZILIŚMY JEGO MOŻLIWOŚCI], które chwilę po światowym debiucie zostało całkowicie wyprzedane. Popyt na tego terenowego malucha zaskoczył nawet producenta, który był zmuszony zawiesić zbieranie zamówień. Fenomen tego auta nie wziął się oczywiście znikąd, ponieważ jego niska masa i niewielkie gabaryty dają miłośnikom offroadu wiele możliwości. Pod jego maską pracuje wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5-litra, który generuje 101 KM i 138 Nm momentu obrotowego. Wydaje się niewiele, jednak jemu to w zupełności wystarcza.

Mając na uwadze wszystkie te liczby, większość zapewne wybrałaby Mercedesa, jednak zbyt duża moc w połączeniu z ogromną masą potrafi być zdradliwa. Poruszając się po śliskich skałach, stromych wzniesieniach i głębokich wodach liczy się przede wszystkim opanowanie i dobry plan działania.

Nie przegap: Busik torowy z silnikiem V6! Hyundai ma fantazję - WIDEO

CarWow sprawdziło te auta we wszystkich możliwych scenariuszach, z jakimi najczęściej spotkamy się w terenie. Jesteście ciekawi, kto zasługuje na miano lidera? Jeśli tak, sprawdźcie ten film!

Najnowsze