Volkswagen Amarok V6

i

Autor: Paweł Kaczor Volkswagen Amarok V6

Jeszcze mocniejszy Volkswagen Amarok przebije Mercedesa?

2018-04-18 13:34

Choć w Polsce auta typu pick-up nie są aż tak popularne jak w Stanach Zjednoczonych, na naszych drogach też widujemy auta "z paką". Są poręczniejsze od pojazdów dostawczych i często posiadają bardzo przyzwoite własności terenowe, co ułatwia np. dojazd na budowę. Volkswagen wprowadził do oferty jeszcze mocniejszą odmianę Amaroka.

Trudno nie domyślić się skąd ten ruch. Niemiecki koncern poczuł na plecach oddech nadchodzącego 250-konnego Mercedesa Klasy X. Rozbieżność cenowa jest jednak spora: pick-up premium zaczyna się od 175 275 zł za bazową odmianę X220d o mocy 163 KM. Tymczasem 3-litrowy Amarok o dokładnie tej samej mocy w wersji wyposażenia Comfortline jest przeszło 26 tys. zł tańszy (148 772 zł). Podobnie jest jeśli spojrzymy na topowe wersje. Najmocniejsza (póki co) 190-konna odmiana Mercedesa Klasy X kosztuje 209 592 zł (AT POWER), a topowy Amarok (również z 3-litrowym silnikiem V6 TDI, ale tym razem w odmianie o mocy 224 KM) kosztuje 189 430 zł. Niższe ceny i większa moc przemawiają na korzyść marki z Wolfsburga, jednak w połowie roku Mercedes wprowadzi do oferty odmianę 250-konną, która zagrozi konkurentowi z grupy Volkswagena.

Jeszcze przed debiutem 250-konnem Klasy X, Volkswagen zapowiedział kolejną odsłonę silnika 3.0 TDI w układzie V6. Tym razem jednostka ma generować 258 Km i maksymalny moment obrotowy 580 Nm (dostępny w zakresie 1 400–3 000 obr/min). Silnik otrzyma jednak funkcję Overboost, która chwilowo pozwoli wykorzystać pełen potencjał trzylitrowego diesla, który łącznie ma wynosić aż 272 KM. Amarok nadal będzie posiadał napęd na cztery koła oraz ośmiobiegową automatyczną skrzynię Tiptronic.

Zobacz: TEST porównawczy pick-upów: Ford Ranger 2.2D Wildtrak vs. Nissan NP300 Navara 2.3D AT Tekna vs. Volkswagen Amarok V6 3.0 TDI Aventura


Najsilniejsza wersja Amaroka będzie dostępna tylko w topowych odmianach Highline i Aventura (w tej będzie jedyną dostępną jednostką napędową). Poza mocniejszym silnikiem wersje będą się wyróżniać akcentami w kolorze Titanium Black, a także nowymi grafitowymi felgami o średnicy 20 cali. Do palety kolorów nadwozia dołączy nowy odcień ­– Peacock Green, a w standardzie otrzymamy m.in. biksenonowe reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej z funkcją doświetlania zakrętów.

Choć  wciąż czekamy na najmocniejszą Klasę X od Mercedesa, Volkwagen już zaczął przyjmować pierwsze zamówienia na topowego pick-up’a. Wersję Highline kupimy od 51 384 euro (213 940 zł, przy obecnym kursie euro 4,16 zł), a odmianę Aventura możemy mieć od 58 072 euro (ok. 241 780 zł).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki