Kia rośnie w Europie i ma się świetnie w Polsce. Które modele są bestsellerami?

2020-01-22 10:15 Rafał Mądry

Rekordowa ilość sprzedanych aut w Europie, rekord pobity w Polsce. Kia Motors przekroczyła nad Wisłą sprzedaż 29 tysięcy egzemplarzy, a wynik aut wprowadzonych na drogi Europy wyniósł 502 845 samochodów. Które modele w 2019 roku były najczęściej wybierane przez klientów?

W ubiegłym roku Kia ustanowiła kolejne dwa rekordy sprzedaży. W Polsce rejestracje nowych samochodów osobowych marki dokładnie wyniosły 29 391 sztuk. Oznacza to wzrost popytu na osobowe auta marki Kia o 18,95% w porównaniu z wynikiem w 2018 roku. To drugi największy wzrost w zestawieniu TOP10 marek na polskim rynku. W Europie Kia Motors po raz pierwszy osiągnęła sprzedaż na poziomie ponad pół miliona nowych samochodów (dokładnie 502 845 egzemplarzy) i 11. rok z rzędu zakończyła większą sprzedażą niż w roku poprzedzającym.

Ceed bestsellerem

Modele z rodziny Ceed były najczęściej wybieranymi nowymi samochodami Kia w Europie. Łącznie sprzedano ich 110 201 sztuk, co oznacza wzrost o 46,0% w porównaniu z wynikiem z 2018 roku. Liderująca w poprzednich latach Kia Sportage uplasowała się na drugim miejscu, ze sprzedażą w wysokości 109 838 sztuk.

Polecamy: Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT XL - TEST

Ceed także był rekordzistą w Polsce. Auta z rodziny tego modelu sprzedały się w ilości 8487 egzemplarzy. Na drugim miejscu podium znalazł się Sportage (6439 sztuk), a na trzecim Stonic (3325 egzemplarzy). O czwarte miejsce w rankingu zawzięcie walczyły Rio (2682 sztuk), Optima (2310 samochodów) i Venga (2072 egzemplarzy).

Wzrost sprzedaży modeli hybrydowych i elektrycznych

Sprzedaż hybryd, hybryd typu plug-in i aut elektrycznych wzrosła z 58 029 sztuk w 2018 roku do 66 386 egzemplarzy w roku 2019 (+14,4%). Niro, które jest oferowane zarówno w wersji hybrydowej, hybrydowej typu plug-in oraz elektrycznej, jest najlepiej sprzedającym się tzw. zelektryfikowanym modelem marki. W pełni elektryczna Kia e-Soul sprzedała się w ilości 13 132 sztuk w 2019 r., zaliczając wzrost +85,9%. O +23,2% wzrosła sprzedaż modelu Optima Plug-in Hybrid oferowana jako sedan i kombi.

Najnowsze