Kia Sorento trzeciej generacji: światowa premiera wielkiego SUV-a - WIDEO

2014-08-29 12:55

Największa w gamie koreańskiego producenta Kia Sorento zadebiutowała w Korei Południowej. Auto trzeciej generacji to nowa kombinacja stylu, funkcjonalności i technologii. Wnętrze stało się obszerniejsze niż poprzednio, a wyposażenie jeszcze bardziej innowacyjne.

Nadwozie nowego Sorento prezentuje się świeżo i nowocześnie. Przód otrzymał wydłużone, zachodzące na boki reflektory i bardziej wydatne lampy przeciwmgielne. Trójwymiarowy grill został rozbudowany w pionie, w znanym stylu "Tygrysiego Nosa". Bryła ma charakterystycznie szeroki tylny słupek D, niższą linię dachu i podwyższoną linią okien. Tylna klapa dostała mocno tłoczoną wnękę na tablicę rejestracyjną. Względem poprzednika długość zwiększono o 95 mm (do 4780 mm), szerokość o 5 mm (do 1890 mm) a wysokość obniżono o 15 mm (do 1685 mm). Rozstaw osi wydłużono o 80 mm (do 2780 mm).

Projekt kabiny nowej Kia Sorento należy do europejskiego zespołu designerów Kia we Frankfurcie. Wystrój jest bardziej wyszukany i luksusowy. Miękkie w dotyku materiały i skóry tworzą poczucie luksusu. Nowoczesnym elementem jest ekranowy interfejs użytkownika, obejmujący najnowsze rozwiązania promowane przez Kia HMI (Human-machine Interface). W Europie dostępny będzie m.in. jednobarwny kolor kabiny Saturn Black lub dwutonowy Saturn Black/Stone z tapicerką materiałową albo skórzaną. Opcjonalnie pojawi się też wystrój w brązowej lub jasno-szarej tapicerce skórzanej. Sorento dostępna będzie w wersji 5- lub 7-miejscowej. Powiększyła się również przestrzeń ładunkowa bagażnika z 515 do 605 litrów. Nowością jest m.in. zakrywany podpodłogowy pojemnik na drobniejsze przedmioty.

Przeczytaj też: TEST Kia Rio 1.4 CRDi L: przyjacielski hatchback z Dalekiego Wschodu

Wprowadzone zostały liczne ulepszenia w konstrukcji jednostek napędowych, układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kia Sorento oferowana będzie w Europie z 2.4-litrowym silnikiem benzynowym GDI (bezpośredni wtrysk paliwa), oraz 2.2-litrowym turbodieslem. W zależności od rynku sprzedaży dostępny w standardzie wyposażenia lub jako opcja będzie nowy, elektromechaniczny system wspomagania kierownicy (R-MDPS). W pełni niezależne zawieszenie kół oparto o kolumny MacPherson z przodu i wielowahaczowe multi-link Kia z tyłu. Tylna rama pomocnicza otrzymała powiększone tuleje w celu lepszej izolacji mechaniczno-akustycznej kabiny pasażerskiej, a nieco twardsze amortyzatory ustawiono pionowo tuż za linią osi tylnej tak, aby ograniczyć zjawisko pochylania nadwozia podczas dynamicznej jazdy.

Kia zadbała też o wyższy stopień bezpieczeństwa biernego i czynnego. Na wyposażeniu znajdzie szereg innowacyjnych systemów. ASCC (inteligentny tempomat adaptacyjny), LDWS (akustyczne ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu bez kierunkowskazów), FCW (ostrzeganie o nadmiernym zbliżeniu do pojazdu poprzedzającego), BSD (detekcja martwych pół widzenia kierowcy), LCA (asysta zmiany pasa ruchu), RCTA (detekcja ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania), SLIF (rozpoznawanie znaków drogowych).

Europejska premiera nowej Kii Sorento odbędzie się oficjalnie 2 października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki