Kia XCeed - znamy konkrety. Czy kompaktowy crossover stanie się hitem?

2019-06-27 9:49

Kia podzieliła się z nami kolejnymi szczegółami dotyczącymi kompaktowego crossovera, który uzupełni rodzinę Ceed. Wiemy już, jakie silniki będą napędzać model Kia XCeed i o ile tak naprawdę jest wyższy od tradycyjnego hatchbacka z gamy koreańskiego producenta.

Crossover? Mały SUV? A może… CUV? Kia tak nazywa najnowszy model w gamie, który jest kolejną wersją nadwoziową kompaktowego Ceeda. Koreańczycy nie poprzestali jednak na podniesieniu zawieszenia i dodaniu plastikowych osłon do istniejącego już wozu.

Zobacz także: Nowy Ford Puma debiutuje. To crossover z piwniczką w bagażniku. ZDJĘCIA, WIDEO

Nieznacznie większy

XCeed różni się od hatchbacka dość znacznie - jedyny wspólny element nadwozia to przednie drzwi. Pozostałe części zostały zaprojektowane od nowa dla crossovera, czy jak to woli CUV-a. Rozstaw osi wynoszący 2650 mm nie uległ zmianie, ale przedni i tylny zwis zostały wydłużone. Prześwit jest większy o całe 42 mm względem hatchbacka, zakładając, że wyposażymy XCeeda w 18-calowe felgi. Na standardowych 17-calowych obręczach auto siedzi 8 mm niżej i może się pochwalić 174 mm prześwitu.

Wiemy też, jaka jest pojemność bagażnika. Samochód może pochwalić się większą wartością niż Ceed hatchback - przestrzeń bagażowa ma 426 litrów pojemności.

Elektryfikacja? Tak, ale za jakiś czas

Nie jest już tajemnicą, jakie silniki będą napędzać XCeeda. Niektórzy w pierwszej kolejności prezentują odmiany elektryczne i hybrydowe - Kia każe nam poczekać na alternatywne wersje napędów. Póki co, w gamie znajdą się konwencjonalne silniki benzynowe i diesla. Wszystkie turbodoładowane i wszystkie, oprócz bazowego, dostępne z 7-stopniowym automatem.

W gamie jednostek nie ma zaskoczeń. Gamę otwiera trzycylindrowa jednostka napędowa T-GDI o pojemności 1,0 litra, która osiąga maksymalną moc 120 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm. Następnie mamy czterocylindrowy silnik T-GDI o pojemności 1,4 litra dysponujący maksymalną mocą o 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 242 Nm. Dostępny jest również silnik T-GDI o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM, który służy do napędu najmocniejszej wersji Ceeda i ProCeeda – GT. Topowy wariant przyspiesza do setki w 7,5 sekundy.

Będzie hit?

To, czy Kia XCeed odniesie sukces, zależy w dużej mierze od ceny. Na razie polski cennik nie jest jeszcze dostępny. Można się spodziewać, że auto zostanie wycenione podobnie jak odmiana shooting brake.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki