Klienci Volvo wybierają coraz więcej hybryd i elektryków. To już jedna czwarta sprzedaży

2021-11-09 12:38
Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hybrid Inscription
Autor: Maciej Gis Volvo S90 T8 AWD Plug-in Hybrid Inscription

Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Volvo Cars urosła o 12,6%, co przekłada się na 581 464 wydanych aut. Modele Recharge – czyli elektryki i hybrydy ładowane z gniazdka – stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży. W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Volvo Cars notuje dobre wyniki sprzedaży samochodów, a auta hybrydowe oraz elektryczne są coraz częściej wybierane przez klientów. Po dziesięciu miesiącach 2021 roku sprzedaż Volvo Cars urosła o 12,6%. W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż osiągnęła poziom 50 815 aut, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży. Po 10 miesiącach modele BEV (elektryczne) i PHEV (hybrydy plug-in) stanowią 25,5% całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3% globalnej sprzedaży. Sprzedaż aut czysto elektrycznych po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W październiku w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, dlatego Volvo Cars przewiduje, że udziały elektryków będą dalej rosnąć.

Jak kształtuje się podział na kluczowych rynkach? Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży. Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.

Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.

Volvo XC40 P8 AWD Recharge
Autor: Paweł Kaczor Elektryczne Volvo XC40

Bestsellery marki Volvo

Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje Volvo XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).

Europa Październik 2020  Październik 2021  Zmiana  I-X.2020 I-X.2021  Zmiana
Europa 28181 22 124 -21,5% 228 514 242 495 6,1%
Chiny 16 723 11 006 -34,2% 130 001 143 616 10,5%
USA 10 691 8 701 -18,6% 84 295 104 066 23,5%
Pozostałe rynki 9 965 8 984 -7,3% 73 608 91 287 24,0%
Ogółem 65 290 50 815 -22,2% 516 418 581 464 12,6%
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE