DS 4 zaprezentowany w Polsce

i

Autor: Paweł Kaczor DS 4 CROSS

Kompaktowy DS 4 to piękniś imponujący bajerami. CENA w Polsce, wersje, silniki

2021-07-13 16:29

Dynamicznie rozwijająca się od 2014 roku marka DS Automobiles, co jakiś czas wprowadza na rynek nowe pojazdy wyróżniające się awangardową stylistyką oraz imponujące wykończeniem i wyposażeniem. Kolejnym niebanalnym samochodem jest DS 4 pozycjonowany w klasie kompaktowej. Auto o nadwoziu tradycyjnego 5-drzwiowego hatchbacka można już zamawiać w Polsce, a ceny startują od 114 900 zł. Czym takim zaskakuje francuski piękniś nafaszerowany bajerami?

Francuzi atakują klasę kompaktową zupełnie nowym graczem. Tym razem chodzi o auto, które ma zamiar zostać pełnoprawnym graczem w klasie premium. Gama modelowa marki DS Automobiles powiększyła się o DS 4. Samochód ten został zaprojektowany z myślą o klientach poszukujących niebanalnego auta, wyposażonego w najnowsze zdobycze technologii. A tych w DS 4 zdecydowanie nie brakuje. Wzrok przyciąga odważnie nakreślona sylwetka o zgrabnych proporcjach. Nadwozie mierzy 4,40 m długości, 1,47 m wysokości oraz 1,83 metra szerokości. Obręcze kół szczelnie wypełniających nadkola mogą liczyć nawet 20 cali. Chowane w drzwiach klamki znamy już z DS 3 Crossback oraz flagowego DS 9. Uwagę zwracają efekty świetlne lamp przednich i tylnych. Reflektory wyposażono w system DS MATRIX LED VISION, który łączy światła matrycowe i kierunkowe. W reflektorach zostały również zintegrowane światła do jazdy dziennej złożone z dwóch rzędów diod LED po każdej stronie. W designie pojazdu łatwo dostrzec kształty rombów, które zgrabnie przenikają również do wnętrza.

Zobacz również: Francuska limuzyna jak za dawnych lat? DS 9 celuje w klasę premium - GALERIA

DS 4 pojawia się w licznych wersjach wyposażenia. Warty wyróżnienia jest wariant PERFORMANCE LINE mający zewnętrzne wykończenie w kolorze czerni (listwa między tylnymi światłami, osłona chłodnicy i obramowania bocznych szyb oraz charakterystyczne 19-calowe obręcze kół w kolorze czarnym).

Najwięcej indywidualności ma DS 4 CROSS, przypominający detalami crossovera. Są tu przemodelowane dolne elementy zderzaków podkreślone specjalną osłoną oraz czarnym matowym kolorem. Całości dopełniają górne krawędzie szyb i osłona chłodnicy w kolorze błyszczącej czerni, charakterystyczne 19-calowe obręcze kół czy relingi dachowe w kolorze błyszczącej czerni. W opcji DS 4 CROSS może być wyposażony w kontrolę trakcji Advanced Traction Control, zapewniającą lepszą przyczepność, z trybami jazdy po piasku, śniegu i błocie oraz w system Hill Assist Descent Control.

DS 4 zaprezentowany w Polsce

i

Autor: Paweł Kaczor DS 4 CROSS

We wnętrzu można liczyć na wysoki tunel środkowy, w pełni elektroniczne zegary i zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą 10-calowy ekran systemu multimedialnego. Nowy interfejs działa jak ekran smartfonu – szybko i płynnie reaguje na dotknięcie. Umożliwia też utworzenie spersonalizowanych profili użytkowników dzięki widżetom. Ustawienia i sposób wyświetlania zmienia się automatycznie, gdy tylko dany użytkownik wsiada do samochodu. Możliwość personalizacji oznacza po prostu, że każdy użytkownik może dostosować ustawienia i wybrać funkcje w zależności od potrzeb. System wraz z mapami aktualizuje się w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z chmury, jest więc stale aktualny. Niektórymi funkcjami można sterować za pomocą poleceń głosowych i gestów. Całość wspiera unikatowy, umieszczony na środkowej konsoli system sterowania DS SMART TOUCH. Jest to ekran dostępny na wyciągnięcie ręki. Po ekranie nożna m.in. pisać palcem.

DS 4 - kompaktowe premium po francusku

Inna ciekawa nowinka to wyświetlacz head-up o przekątnej aż 21 cali. Pole wyświetlania obejmuje informacje o prędkości, działaniu systemów wspomagania prowadzenia, nawigacji, odtwarzanej muzyce oraz ostrzeżenia wyświetlane wprost na drodze. DS 4 dysponuje bardzo bogatą ofertą wykończenia wnętrza. Wygląd kabiny oraz poziom wyposażenia zależy mocno od wersji. Bardzo charakterystyczne potrafią być fotele o wysokiej gęstości pokryte skórą Nappa z motywem bransolety zegarka. Elektryczne regulowane przednie siedzenia mają pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Są ogrzewane i wentylowane oraz mają funkcję masażu. Deska rozdzielcza jest również pokryta skórą Nappa. Możliwe w konfiguracji są elementy dekoracyjne z brązowego jesionu, aluminium, a nawet kutego karbonu. Środkowa konsola, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach mogą być także pokryte skórą oraz Alcantarą.

Silniki benzynowe, wysokoprężne oraz hybryda plug-in

Kompaktowy DS 4 jest dostępny z trzema silnikami benzynowymi: 1.2 PureTech 130 Automatic, 1.6 PureTech 180 Automatic i 1.6 PureTech 225 Automatic. Alternatywą jest silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDi 130 Automatic lub hybryda plug-in. Napęd hybrydowego DS 4 E-TENSE 225 bazuje na 4-cylindrowym silniku 1.6 PureTech o mocy 180 KM i 110-konnej jednostce elektrycznej z akumulatorem o łącznej pojemności 12,4 kWh, co zapewnia zasięg do 55 km w trybie czysto elektrycznym (w cyklu mieszanym WLTP). Łączna moc hybrydy plug-in wynosi 225 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki topowy wariant ze startu zatrzymanego osiąga prędkość 100 km/h w 7,7 sekundy. 

DS 4 zaprezentowany w Polsce

i

Autor: Paweł Kaczor DS 4 CROSS

W DS 4 klienci mogą liczyć na aktywne zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, które jest unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie samochodów Kamera, umieszczona u szczytu przedniej szyby, umożliwia wykrywanie z wyprzedzeniem nierówności nawierzchni i przesyła zbierane informacje do modułu elektronicznego. Dzięki czterem czujnikom poziomowania nadwozia i trzem przyspieszeniomierzom system może niezależnie sterować pracą zawieszenia każdego z kół. Na podstawie zebranych informacji może zwiększyć lub zmniejszyć sztywność zawieszenia zależnie od sytuacji. W efekcie zwiększa komfort jazdy bez względu na stan nawierzchni drogi

Kolejną technologią, która pozwoliła DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji jest DS NIGHT VISION. System zapewnia lepszą widoczność drogi i zagrożeń, które mogą się na niej pojawić. Podczas jazdy nocą lub w słabym oświetleniu umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa pieszych i zwierzęta z odległości do 200 metrów. Kierowcę wspiera w manewrach również system 360 ̊ Vision z czterema kamerami, z których dwie znajdują się w lusterkach zewnętrznych. System DS DRIVE ASSIST umożliwiaja półautonomiczną jazdę na poziomie 2. Regulator prędkości dostosowuje prędkość pojazdu do warunków na drodze, z możliwością zatrzymywania się i ruszania w korkach. System zapewnia również precyzyjną jazdę po wybranym przez kierowcę pasie ruchu.

DS 4 zaprezentowany w Polsce

i

Autor: Paweł Kaczor DS 4 CROSS

DS 4 - wersje i polski cennik

Zamówienia na DS 4 już można składać w Polsce. Ceny rozpoczynają się od 114 900 zł. Pierwsze egzemplarze zaparkują w salonach sprzedaży w czwartym kwartale 2021. Dostawy do klientów planowane są na koniec roku 2021, z priorytetem dla bogato wyposażonej wersji limitowanej DS 4 LA PREMIÈRE, wycenionej od 190 900 zł (silnik PureTech 180 AT8).

Wersja

BASTILLE

BASTILLE +

PERFORMANCE

LINE

TROCADERO

PureTech 130 AT8

114 900 zł

119 900 zł

134 900 zł

139 900 zł

PureTech 180 AT8

126 900 zł

144 900 zł

149 900 zł

PureTech 225 AT8

BlueHDi 130 AT8

141 900 zł

146 900 zł

E-TENSE 225

162 900 zł

177 900 zł

182 900 zł

.

Wersja

CROSS

TROCADERO

PERFORMANCE

LINE +

RIVOLI

CROSS

RIVOLI

LA PREMIERE

PureTech 130 AT8

142 900 zł

151 900 zł

154 900 zł

157 900 zł

PureTech 180 AT8

152 900 zł

161 900 zł

164 900 zł

167 900 zł

190 900 zł

PureTech 225 AT8

173 900 zł

176 900 zł

179 900 zł

202 900 zł

BlueHDi 130 AT8

149 900 zł

158 900 zł

161 900 zł

179 900 zł

E-TENSE 225

185 900 zł

194 900 zł

197 900 zł

200 900 zł

223 900 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki