Kuzyn pięćsetki

2008-12-09 3:00

Po dwunastu latach obecności na rynku kultowe już auto Forda, ikona stylu, doczekało się następcy.

Współpraca koncernów motoryzacyjnych przy opracowaniu nowych modeli aut to nie tylko możliwość wykorzystania wzajemnych doświadczeń, ale również zmniejszenie kosztów ponoszonych przez każdą ze stron, co czyni całe przedsięwzięcie bardziej opłacalnym. I dlatego Ford, przymierzając się do zbudowania następcy modelu Ka, dogadał się z Fiatem, który z kolei chciał stworzyć nowe wcielenie legendarnej pięćsetki. Oba auta mają ten sam szkielet trzydrzwiowego nadwozia oraz wiele innych wspólnych części i są produkowane u nas w tej samej fabryce - w Tychach. Jednym z założeń projektu nowego ka było to, że auto ma wyglądać jak nowe modele Forda. W tym celu wykorzystano charakterystyczne elementy fordowskiej stylistyki, znanej pod nazwą Kinetic Design. Posłużono się nią również do opracowania atrakcyjnego wnętrza. Źródłem napędu są dwa fiatowskie silniki - benzynowy 1,2 l o mocy 69 KM i zastosowany po raz pierwszy w fordzie ka wysokoprężny motor 1,3 l rozwijający moc 75 KM. Najmniejsze obecnie auto Forda oferowane jest w dwóch wersjach wyposażeniowych, które indywidualnie można uzupełnić o różne elementy z całkiem sporej listy dodatków. W tym miejscu warto zaznaczyć, że nowy ka jest jedynym modelem w gamie małych aut, który można będzie kupić z ogrzewana przednią szybą i podgrzewanymi fotelami. Pomyślano również i o tych przyszłych właścicielach, którzy zapragną wyróżnić się z tłumu. Przewidziano dla nich specjalne pakiety stylizacyjne w kolorowych wersjach tematycznych. Klienci będą również mogli nadać niepowtarzalny charakter swojemu fordowi ka dzięki gamie atrakcyjnych elementów indywidualnych, takich jak na przykład barwne obramowanie kraty wlotu powietrza, specjalne felgi czy luksusowe skórzane fotele. Ofertę uzupełniają trzy oryginalne zestawy stylizacyjne łączące zarówno elementy wykończenia wnętrza i zewnętrzne detale ozdobne.

Sympatycznie zadziornie wyglądającego małego forda można już zamawiać w krajowych salonach sprzedaży tej marki. Najtańsza z wersji benzynowych kosztuje 28 900 zł, a z silnikiem Diesla - 35 900 zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki