Lamborghini Countach LPI 800-4 z wolnossącym V12 na filmach i zdjęciach

2021-08-18 14:36

Lamborghini Countach LPI 800-4 rozgrzało świat motoryzacji do czerwoności i podzieliło fanów włoskich supersamochodów. Współczesna interpretacja odważnego stylu, wzornictwa i technologii z lat 70. nie każdemu przypadła do gustu. Pojazd wyglądem klina i masą charakterystycznych detali nawiązuje w oczywisty sposób do klasycznego Countacha, którego design ewoluował przez 25 lat produkcji.

Lamborghini Countach LPI 800-4 zostanie wyprodukowane w limitowanej serii 112 sztuk. Zamówione samochodu będą dostarczane właścicielom na całym świecie od pierwszego kwartału 2022 r. Pierwszy oficjalnie zaprezentowany egzemplarz został polakierowany kolorem Bianco Siderale, zawierającym nutę perłowego błękitu, przypominającym Countacha LP 400 S należącego do samego Ferruccio Lamborghini. Klienci ekskluzywnej limitowanej edycji mogą wybierać spośród wielu tradycyjnych opcji lakierowania nadwozia, głównie w jednolitych kolorach, takich jak kultowy Impact White, Giallo Countach i Verde Medio. Poza tym współczesna paleta oferuje nowoczesne akcenty kontrastowe, głównie w kolorach metalicznych, takich jak Viola Pasifae czy Blu Uranus.

Wnętrze utrzymano natomiast w czerwono-czarnej skórzanej tonacji, idealnie kontrastującej z bielą nadwozia. Klasyczna i luksusowa skóra ma geometryczne przeszycia na specjalnie zaprojektowanych komfortowych fotelach i desce rozdzielczej, z kwadratowym motywem nawiązującym do wzornictwa z lat 70. Centralny ekran dotykowy HDMI o przekątnej 8,4 cala, unikalny dla LPI 800-4, zarządza elementami sterującymi samochodu, w tym bezprzewodową łącznością Apple CarPlay i Android Auto. Zawiera również unikalny przycisk zatytułowany „Stile”, po którego wciśnięciu pojazd daje wykład na temat filozofii projektowania Countacha.

Dzięki wolnossącemu silnikowi V12 w połączeniu z hybrydową technologią superkondensatorów, Lamborghini Countach LPI 800-4 zachowuje niepowtarzalne wrażenia dźwiękowe. Benzynowy widlasty motor o pojemności 6.5 litra, wykorzystujący hybrydową technologię opracowaną dla Lamborghini Sián, generuje 814 koni mechanicznych. Spalinowy motor produkuje 780 KM, a silnik elektryczny 34 KM. Auto ma napęd na cztery koła, automatyczną skrzynię biegów i waży na "sucho" 1595 kg. LPI 800-4 od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 2,8 sekundy, 0-200 km/h osiąga w 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna podawana przez producenta wynosi 355 km/h.

Szkielet pojazdu, podobnie jak w innych supersportcwych Lamborghini, zrobiony w całości z włókna węglowego. Z tego kompozytu zostały wykonane także elementy karoserii. Felgi samochodu wykonane z lekkich stopów mają średnicę 20” z przodu i 21” z tyłu oraz zostały uzbrojone w opony Pirelli P Zero Corsa. Za obręczami kryją się karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki