Łatwe manewrowanie przyczepą – tak to się robi w Skodzie

2018-09-03 13:32

Jazda z przyczepą nie należy do najłatwiejszych czynności. O ile przy jeździe na wprost nie generuje większych problemów, kłopoty zaczynają się podczas parkowania, manewrowania czy cofania. Na szczęście zaawansowane systemy mogą kierowcy pomóc wykonać nawet najtrudniejszy manewr z chirurgiczną precyzją.

Przyczepa może nam posłużyć na wiele sposobów. Towarową przewieziemy meble, inną przewieziemy motocykl, skuter wodny czy małą łódź, a kempingowa może się stać naszym wakacyjnym domem. Jednak im większa, tym trudniej nią manewrować. Jednak dzięki nowoczesnym systemom ułatwiającym holowanie i manewrowanie przyczepą, coraz więcej kierowców decyduje się zakup bądź wynajem przyczepy spełniającej jego indywidualne wymagania. Chcąc wyeliminować wyzwania związane z parkowaniem i poprawić komfort, Skoda wprowadziła funkcję Trailer Assist, pomagającą w manewrowaniu autem z przyczepą.

Skoda Trailer Assist - asystent manewrowania przyczepą

i

Autor: Skoda Auto/ Materiały prasowe Skoda Trailer Assist - asystent manewrowania przyczepą Link: Przejdź do galerii

Jak to działa?

Trailer Assist jest dostępny w Octavii i w SUV-ie Kodiaq. System asystujący uruchamia się wrzucając wsteczny bieg i naciskając przycisk asystenta parkowania. Zadaniem kierowcy jest ustawienie odpowiedniego kąta cofania za pomocą joysticka do regulacji lusterek bocznych. Obraz z tylnej kamery wyświetla się na wyświetlaczu systemu multimedialnego. Następnie kierowca powinien delikatnie dodać gazu, a elektroniczny system samodzielnie wybiera najlepszy kąt skrętu kierownicy, pozwalający bezpiecznie manewrować pojazdem z przyczepą. Kierowca może na bieżąco korygować tor jazdy, a dopóki nie wykona żadnego ruchu przełącznikiem od lusterek, auto porusza się w linii prostej.

Skoda Trailer Assist - asystent manewrowania przyczepą

i

Autor: Skoda Auto/ Materiały prasowe Skoda Trailer Assist - asystent manewrowania przyczepą Link: Przejdź do galerii

Samochody marki Skoda mogą być wyposażone w elektronicznie zwalniany, odchylany zaczep holowniczy. Maksymalna masa całkowita przyczepy nie może przekraczać 2,5 tony w zależności od modelu i wersji silnikowej. Trailer Assist współpracuje z przyczepami zamocowanymi w odległości do 12 metrów, licząc od haka holowniczego do środkowego punktu osi, zamocowanymi na dyszlach w kształcie „V” lub „I”.

Skoda Trailer Assist - asystent manewrowania przyczepą

i

Autor: Skoda Auto/ Materiały prasowe Skoda Trailer Assist - asystent manewrowania przyczepą Link: Przejdź do galerii

Aby w trakcie manewrowania na parkingu uniknąć wgnieceń, stłuczek czy otarć karoserii, auta posiadają funkcję Manoeuvre Assist. Bazuje ona na tylnych czujnikach parkowania i elektronicznych systemach stabilizacji toru jazdy przy niskich prędkościach. Działanie polega na wysyłaniu wizualnych lub dźwiękowych sygnałów ostrzegawczych, w przypadku gdy kąt pomiędzy przyczepą a pojazdem jest zbyt duży. W skrajnych sytuacjach system samodzielnie wyhamuje samochód, zapobiegając uszkodzeniu własnego auta.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki