Lexus RC F Track Edition, czyli seria F w ekstremalnym wydaniu

2019-01-14 14:23

Obok zmodernizowanej odsłony Lexusa RC F debiutuje limitowana edycja Track Edition. Bazowy model RC F został poddany precyzyjnemu tuningowi, który pozwolił inżynierom na osiągnięcie jeszcze lepszych osiągów. Zastosowanie licznych elementów z włókna węglowego, całkowicie zmieniło charakter już ekstremalnego RC F.

Limitowane wydanie Lexusa RC F Track Edition to w głównej mierze walka o udoskonalenie aerodynamiki sportowego coupe. Przód samochodu wzbogacono o karbonowe lotki, które wpływają na docisk przedniej osi. W efekcie auto oferuje lepszą przyczepność i precyzyjne prowadzenie. Na tylnej części nadwozia na stałe zamontowano skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spoiler oferowany w standardowej wersji RC F.

Nowy super lekki spojler to redukcja oporu powietrza i zwiększenie docisku. Kształt skrzydła został idealnie dobrany, aby wygładzić przepływ powietrze nad tyłem samochodu. Wszystkie zabiegi sprowadzają się do zmniejszenia drgań, które powoduje opór powietrza. Track Edition waży niecałe 80 kg mniej od poprzedniej generacji RC F, co pozwoliło na poprawienie dynamiki.

Odchudzając samochód, inżynierowie toczą walkę o każdy gram. Jednym ze sprawdzonych sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów, to zastosowanie profesjonalnych węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych Brembo. Takie tarcze są nie tylko znacznie lżejsze, ale przede wszystkim lepiej znoszą wysokie temperatury podczas ekstremalnie ciężkiej pracy na torze wyścigowym. Na stracenie kilku następnych kilogramów pozwoliły 19-calowe obręcze z kutego stopu aluminium o wzorze nawiązującym do modelu RC F GT3.

Kolejnymi zabiegami było wykorzystanie karbonu na dachu, masce, przegrodzie między tylnymi siedzeniami i wzmocnieniach zderzaków. Okazuje się, że większość z tych elementów została wykonanych na tej samej linii produkcyjnej, która przez dwa lata dostarczała części do Lexusa LFA. Zmiany dotknęły także układ wydechowy, który w całości został wykonany z rzadko spotykanego w samochodach produkcyjnych tytanu.

Wszystkie zmiany, które zaszły w limitowanej wersji Track Edition, sprawiły, że samochód z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 472 KM i 535 Nm maksymalnego momentu, wyrafinowanym wyglądem, wstawkami z alcantary i czerwonymi elementami jest jeszcze bardziej wyjątkowy. Wnętrze będzie dostępne w kompozycji kolorystycznej Ultra White oraz Nebula Matte Grey (dostępna wyłącznie w wersji Track Edition). Produkcja ruszy w marcu 2019 roku, a na ceny przyjdzie nam chwilę zaczekać.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki