Lexus RC F po liftingu debiutuje. Więcej mocy i świeży wygląd

2019-01-14 11:34

Po premierze odświeżonego Lexusa RC, który pojawił się jesienią 2018 roku na targach w Paryżu, przyszedł czas na topową wersję auta z rodziny F. Linie Lexusa RC F zostały subtelnie odświeżone, masa własna spadła, a serce sportowego coupe bije jeszcze mocniej.

Przy tworzeniu nowego RC F, japońscy inżynierowie musieli zmierzyć się z redukcją masy, nie rezygnując przy tym z prestiżu i solidnej konstrukcji. Pierwszym krokiem było przeprojektowanie tylnych półosi, w wyniku czego przy procesie produkcji zastosowano wydrążone półosie zamiast pełnych. Zmiany dotknęły także kompresora klimatyzacji i kolektora dolotowego, które zostały znacząco zmniejszone. Ponadto w całym zawieszeniu pojawiło się wiele elementów aluminiowych, a tuleje wahaczy, drążka kierowniczego i mocowania silnika zostały odpowiednio usztywnione.

Silnik najnowszego RC F to najprawdopodobniej ostatni taki motor. Wolnossące 5-litrowe V8 generuje moc 463 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Aby wyciągnąć z tego potężnego silnika jeszcze więcej mocy, układ dolotowy został lekko zmieniony, a jego drugi (podwójny) trakt otwiera się teraz przy niższych obrotach (2800 obr./min zamiast 3600 obr./min). Od teraz najwyższy (ósmy) bieg w automatycznej skrzyni posiada także wydłużone przełożenie z 2.93 do 3.13.

Aby usprawnić dynamikę ruszania, odmieniony RC F został wyposażony w elektroniczną kontrolę startu (electronic launch control). Do jej aktywacji wystarczy wciśnięcie jednego przycisku na konsoli, by system automatycznie dostosował trakcję i otwarcie przepustnicy, umożliwiając najszybsze przyśpieszenie od zerowej prędkości. Rozwiązanie obecne aktualnie w prawie każdym sportowym samochodzie pozwala osiągnąć w tym modelu pierwszą setkę po ok. 4,1 sekundy. Osiągnięcie najlepszego czasu to przede wszystkim kwestia dobrego ogumienia, którym w tym przypadku są nowe opony Michelin Pilot Sport 4S.

Lexus RC F to również subtelne, lecz znaczące zmiany stylistyczne. Przeprojektowanie przednie reflektory otrzymały diody LED oraz zintegrowane światła do jazdy dziennej. Aby samochód lepiej prezentował się optycznie, zmodyfikowano lekko dolną krawędź grilla. Wisienką na torcie są nowe, zgrabnie wkomponowane w zderzak tylne światła.

Nowy RC F korzysta z nieustannego doskonalenia, któremu poddawany jest ten model od dnia pojawienia się na rynku. Najnowsze zmiany prowadzą do większej wyrazistości sportowej marki F, której gama składa się z szybkich, mocnych i trwałych samochodów o rewelacyjnych właściwościach jezdnych. Twórcy auta szeroko korzystają z nowych technologii, by ułatwić cieszenie się ich możliwościami kierowcom o różnym poziomie umiejętności.

- tłumaczy Koji Sato, wiceprezydent Lexus International

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki