Na Europę, Bliski Wschód i Afrykę przygotowano zaledwie 108 sztuk każdego modelu, nawiązując tym samym do 108 lat istnienia Alfy Romeo. Sesja zdjęciowa limitowanych aut odbyła się oczywiście na zakrętach Zielonego Piekła.
Zielone piekło
Od otwarcia toru w 1927 roku, Nurburgring jest kwintesencją wyścigów samochodowych. Jego trasa jest niepowtarzalna. Biegnie przez las nieskończoną ilością zakrętów i pagórków o różnym nachyleniu. To właśnie te cechy w połączeniu z zapałem ludzi uczyniły z niego ziemię obiecaną dla miłośników wyścigów oraz scenę dla spektakularnych wyczynów.
Włoska motoryzacja na niemieckiej ziemi
Alfę Romeo właśnie na Nurburgringu ugruntowała swoją legendę, dzięki pamiętnym zwycięstwom i rekordom. Teraz Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, pierwszy SUV w historii marki, zajmuje czołową pozycję w swoim segmencie – pokonał 20,832 km toru Nordschleife w 7 minut, 51 sekund i 7 setnych sekundy. Jest to zatem najszybszy SUV na rynku.
Auto pod maską ma benzynowy silnik 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM i momencie obrotowym 600 Nm, który zapewnia maksymalną prędkość 283 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Giulia Quadrifoglio może z kolei pochwalić się czasem okrążenia równym 7'32", z maksymalną prędkością 307 km/h i przyśpieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.
i
Aby uczcić historyczną więź, powstały się serie specjalne Nurburgring Edition: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio "NRING" oraz Stelvio Quadrifoglio "NRING". Już teraz można zamawiać kolekcjonerskie modele z limitowanej edycji.
Limitowana wersja "NRING"
Nowe limitowane edycje mają niepowtarzalne wyposażenie, począwszy od znaczka z numerem egzemplarza we wstawce deski rozdzielczej wykonanej z włókna węglowego, aż po najnowszy kolor nadwozia Grigio Torem (szary), zarezerwowany tylko dla tej limitowanej edycji. Seria specjalna "NRING" występuje w pełnej specyfikacji i oferuje w standardzie karbonowo-ceramiczne hamulce, sportowe siedzenia Sparco z czerwonymi przeszyciami i konstrukcją z włókna węglowego, gałkę dźwigni zmiany biegów ze wstawką z włókna węglowego, kierownicę ze skóry i alcantary.
Osłona przednia oraz obudowy lusterek wstecznych wykonane są z włókna węglowego, tak samo jak wstawki na listwach progowych. Nie brakuje też przyciemnianych szyb, pakietu audio premium Harman Kardon, a także systemu multimedialnego AlfaTM Connect 3D Nav z 8,8" ekranem. W Giulii debiutuje wykonany z włókna węglowego dach, a Stelvio zostało z kolei wyposażone w dach panoramiczny, otwierany elektrycznie.
Ekskluzywne dodatki
Dla 216 nabywców serii specjalnych Nurburgring Edition Alfa Romeo zaplanowała najwyższej klasy "brand experience". Sam zakup zaczyna się już w okresie oczekiwania na samochód i poprzedzony jest wręczeniem numerowanego modeliku samochodu, wiernej kopii oryginału, ale w skali 1:18. Przy odbiorze auta, na klienta czeka kolejna niespodzianka – w samochodzie znajdzie rękawiczki rajdowe, spersonalizowaną kurtkę Sparco, sportową torbę Alfy Romeo, spinki do koszuli "Quadrifoglio" oraz oryginalne buty nawiązujące do klasycznych butów za kostkę noszonych przez kierowców wyścigowych.
Każdy właściciel limitowanego auta otrzyma także zestaw składający się z "Certyfikatu autentyczności" wydanego przez producenta, tabliczki z numerem certyfikatu powiązanym z numerem nadwozia samochodu, albumu oraz dokumentacji technicznej.