Emisja spalin w samochodach osobowych

i

Autor: Shutterstock Od 1 stycznia 2021 nowe samochody osobowe muszą być wyposażone w urządzenia do pomiaru spalin

Mają DOŚĆ wyśrubowanych norm emisji, buntują się przeciwko Euro 7. Petycja trafi do Komisji Europejskiej

2021-03-24 12:26

Nadchodzące normy emisji spalin są tak wyśrubowane, że w praktyce ich spełnienie może okazać się niemożliwe. Czy czeka nas przymusowa przesiadka na alternatywne, na obecną chwilę, źródła napędu? Niemiecki automobilklub AvD nie chce pogodzić się z tą wizją i zbiera podpisy pod petycją, która trafi do Komisji Europejskiej.

Przyszłość bez silników spalinowych nadciąga coraz szybciej i nie każdemu podoba się taka wizja. Nowe normy emisji spalin są tak restrykcyjne, że ich spełnienie wkrótce stanie się praktycznie niemożliwe. Regulacje, które miałyby wejść w życie w 2025 roku, są kilkukrotnie ostrzejsze niż te, które obowiązują dziś. Norma Euro 7 wskazuje, że auta mogłyby emitować 10 mg tlenków azotu na każdy kilometr, oraz od 100 do 300 mg tlenków węgla.

SprawdźUkradł paliwo do kradzionego auta. Wpadł bo wlał benzynę zamiast diesla

Jak podaje Autokult.pl, zdaniem niemieckiego automobilklubu AvD tak restrykcyjne wartości nie są niemożliwe do osiągnięcia w krótkim czasie, a wyrazem niezadowolenia ma być petycja adresowana do Komisji Europejskiej. Pismo, pod którym AvD zbiera podpisy mówi o tym, że "elektryczna rewolucja" stanowi zagrożenie dla setek tysięcy miejsc pracy.

Przemysł ucierpi na wycofaniu z produkcji aut spalinowych?

Z informacji, jakie w petycji przytacza automobilklub wynika, że wycofanie z produkcji silników spalinowych dotknie nie tylko niemiecki przemysł motoryzacyjny, ale i dostawców oraz podwykonawców niemieckich koncernów. Mowa jest również o Polsce, bo również fabryki w naszym kraju wytwarzają komponenty i podzespoły niezbędne do produkcji konwencjonalnie napędzanych aut.

Recepta na problem? Według przedstawicieli AvD problem szkodliwych emisji tkwi nie w samych silnikach, a w paliwie, którymi są zasilane. Czy jest jakiś sposób, by uczynić konwencjonalne, spalinowe silniki czystszymi? Coraz głośniej mówi się o syntetycznym paliwie, które w procesie spalania nie generowałoby szkodliwych substancji. Czy będziemy wkrótce świadkami wyścigu po produkowane masowo syntetyczne paliwo? Czy za kilka lat wciąż będziemy mogli kupić w salonie auto z tradycyjnym silnikiem, jaki znamy dziś? Czas pokaże, być może szybciej niż nam się wydaje.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki