Mercedes-AMG C 63 utraci V8 na rzecz 2-litrowej benzyny? Affalterbach rozpoczyna elektryfikacje swoich modeli

2019-10-21 11:24
Nowe modele Mercedes-AMG C 63
Autor: Mercedes-Benz Nowe modele Mercedes-AMG C 63

Mercedes-AMG to marka kojarzona z adrenaliną, potężnymi osiągami oraz przerażająco głośnymi strzałami z wydechu. Niestety, wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i tyczy się to również najmocniejszych wariantów AMG. Według wiarygodnych źródeł inżynierowie z Affalterbach planują progresywnie zelektryfikować swoją gamę modelową, a pierwszym na liście jest Mercedes-AMG C 63, którego benzynowe V8 zastąpi najnowszy 2-litrowy silnik M139.

Przykre wieści obiegły już internet i nie ma w tym nic dziwnego, że fani marki są więcej niż oburzeni. Trudno jednak winić tu producenta, który stara się tylko nadążyć za narzucanymi normami spalin. Pierwszym w kolejce okazał się model C 63, który w swojej topowej odmianie jest napędzany 4-litrowym V8 o mocy ponad 500 KM. Niestety, taka kolej rzeczy utrzyma się już tylko do początku 2022 roku, czyli do momentu pojawienia się nowej generacji Klasy C.

Sprawdź: AMG Brand Center w Gdańsku to jedyny taki salon w Europie! Są w nim wszystkie nowości AMG. My już je widzieliśmy - GALERIA

Wówczas 4-litrowe V8 zostanie wyparte przez najnowszy 2-litrowy silnik M139, który napędza kompaktowe modele AMG tj. A 45 S i CLA 45 S. Jedni powiedzą, że to zwykły 2-litrowy silnik, jednak w rzeczywistości jest to najmocniejsza czterocylindrowa jednostka, jaką do tej pory wyprodukowano. Generująca 421 KM i 500 Nm momentu obrotowego pozwala katapultować A 45 S od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy. Ponadto konstrukcja silnika przewiduje montowanie go wzdłużnie lub poprzecznie, co oznacza, że bez problemu zmieści się w innych modelach, które dzieliły gamę silnikową z Klasą C. Mowa tu między innymi o GLC 43/63 czy GLC 43/63 Coupe.

Zobacz: Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ wjeżdża do Polski! Znamy CENY najszybszego hot hatcha na rynku

Pamiętajmy jednak, że ten 2-litrowy benzyniak będzie wspierany silnikiem elektrycznym, który ma ogromne możliwości. Nie tylko pozwoli to na cichą i bezemisyjną jazdę w zakorkowanych aglomeracjach, ale także dostarczy większej dawki adrenaliny dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu od samego zera. 

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE