Mercedes Vaneo

2004-05-10 17:38

Mercedes Vaneo - opinie Czytelników

Van na dobre samopoczucie

Vaneo to mercedes nietypowy. Czy dotrzymuje kroku swoim znanym i cenionym siostrom - limuzynom?

Nie dla budżetówki

Jacek Rutkowski z Siedlec, 40 lat, pracuje w inspekcji sanitarnej, jeździ 3-letnią Skodą Felicią kombi

Wygląd: bardzo interesująca i zgrabna bryła. Dynamiczna sylwetka i przeszklone wnętrze sprawiają, że nie chce się z tego samochodu wysiadać.

W kabinie: mam czteroosobową rodzinę i psa. Byłby to więc idealny samochód dla nas. Przydałby mi się też podczas wypadów na ryby. W bagażniku jest wysuwana podłoga, która mogłaby zastąpić wędkarskie krzesełko. Podczas deszczu otwarty bagażnik byłby parasolem.

Za kierownicą: łatwo znalazłem swoje miejsce. Czułem się bardzo dobrze. Ważne dla kierowcy są wszystkie dodatki - klimatyzacja, elektryka. Tu wszystko jest.

Silnik: prawie 2-litrowa jednostka musiała być silna. Dość dobrze przyspiesza, choć na pierwszym biegu zabrakło mi przysłowiowego "zęba". Dynamika, elastyczność auta nie budzą żadnych zastrzeżeń.

Zawieszenie: twarde, co uwydatniły niskoprofilowe opony. Stabilne, świetnie trzymające się auto na zakrętach. Vaneo nie uciekał ani przodem, ani tyłem - nawet podczas gwałtownego hamowania.

Za te pieniądze: cena to jedyny mankament. Tu płaci się przede wszystkim za gwiazdę, która dumnie prezentuje się na masce. To cena nie na budżetową kieszeń.

Urzekająca linia

Radosław Laska ze Skierniewic, 34 lata, taksówkarz, jeździ 12-letnim Mercedesem 124

Wygląd: urzekła mnie linia tego samochodu. Jestem zakochany w vanach. Następne moje auto to na pewno będzie van - może właśnie Vaneo?!

W kabinie: bardzo podobał mi się dostęp do kabiny ze wszystkich stron. Przesuwane drzwi są szczególnie wygodne na zatłoczonych parkingach. Drewniane wykończenia wprowadzają odrobinę luksusu, plastiki są dobrej jakości, a przełączniki pod ręką.

Za kierownicą: zachwyca rewelacyjna widoczność we wszystkich kierunkach. Siedzi się wysoko, nie widać niestety przodu samochodu, co utrudnia parkowanie.

Silnik: bardzo elastyczny w porównaniu z moim dieslem. Vaneo ładnie przyspiesza, silnik pracuje cicho, ale charakternie. Podobały mi się krótkie przełożenia biegów.

Zawieszenie: idealne do tego samochodu. Przy nierównościach trochę słychać stuki tylnej osi oraz drzwi. Mechanizm, który je dociąga, trzeba byłoby wyregulować.

Za te pieniądze: zależy kto ile ma pieniędzy. Jeśli weźmiemy go na firmę, to wart jest tych pieniędzy. Jeżeli tylko dla rodziny, to trzeba by się zastanowić.

Wysoki, ale niewywrotny

Krzysztof Modliński z Radomska, 31 lat, pracuje w kopalni "Bełchatów", jeździ 4-letnim Peugeotem 306

Wygląd: jak na vana, ma spokojną linię. Bardzo podobny do A-klasy, ale zdecydowanie większy. To taka już dorosła wersja.

W kabinie: widać, że Mercedes potrafi robić samochody. Materiały są dobrej jakości, wykończenia staranne. Miałem wrażenie, jakbym siedział w ciężarówce.

Za kierownicą: wszystko zostało tak zaprojektowane, żeby kierowca nie musiał się męczyć przy obsłudze klimatyzacji czy radia. Siedzenie idealnie wyprofilowane. To z pewnością procentuje podczas dłuższych podróży.

Silnik: ze swoimi 125 KM spisuje się bardzo dobrze. Nie był uciążliwy - pracował cicho, a przy większych prędkościach słychać tylko szum wiatru. Jechaliśmy 180 km/h i nie odczuwaliśmy tego. Prowadził się jak po stole.

Zawieszenie: testowaliśmy go na naprawdę ostrych zakrętach i dał sobie świetnie radę. Mimo wysokiej karoserii nawet przez moment nie chciał niebezpiecznie się przechylić, czy uciec z drogi. Idealne połączenie komfortu z twardością towarowego samochodu.

Za te pieniądze: za znaczek trzeba zapłacić, a przecież "bez gwiazdy nie ma jazdy"! W tej klasie można przymknąć oko na taką cenę.

Dane techniczne i cena

Mercedes Vaneo 1.9 16V 125 KM

Wyposażenie wersji testowanej:
4 poduszki powietrzne,
ASR, ESP, ABS, BAS,
manualna klimatyzacja,
elektryczne szyby, lusterka i uchylne okna tylne,
wspomaganie kierownicy,
centralny zamek,
halogeny,
radio z magnetofonem.

Osiągi:
Moc maks. (KM/obr.): 125/5500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 11,1
Prędkość maks. (km/h): 181
Moment obrotowy (Nm/obr.): 180/4000

Zużycie paliwa (l/100 km):
przy 90 km/h: 6,7
przy 120 km/h: 8,2
w ruchu miejskim: 10,7

Silniki:
1.6 8V (82 KM), 1.6 16V (102 KM), 1.9 16V (125 KM), 1.7 CDI (91 KM).

Pojemność bagażnika (l):
150/3000

Cena (zł):
Cena wersji testowanej (zł): 94 900 zł
Cena wersji najtańszej (zł): 76 900 (1.6)
Cena wersji podstawowej: 83 227

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki