Technologia hybrydowa po raz pierwszy została wprowadzona przez Lexusa do modelu RX 400h. Od kwietnia 2005 roku firma stopniowo rozszerzała swoją ofertę. Kolejnym hybrydowym modelem został Lexus GS 450h, a w 2007 roku ofertę zasiliła potężna limuzyna LS 600h oraz w 2009 roku model HS 250h. Kompaktowy CT 200h miał swoją premierę w 2011 r. Dalej w kalendarium ustawia się ES 300h (rok 2012), nieco później IS 300h i GS 300h (rok 2013), a w 2014 r. szeregi zasilił pierwszy średniej wielkości luksusowy crossover NX 300h.
Zobacz: TEST Lexus NX200t Prestige AWD: nowy członek rodziny
Obecnie Lexus posiada w sprzedaży dziesięć w pełni hybrydowych modeli i jest to największa tego rodzaju oferta na rynku samochodów segmentu premium.
Lexus jest największą hybrydową marką na świecie z ponad 45 % udziałem w rynku. Europa jest największym rynkiem dla samochodów z napędem hybrydowym, a co za tym idzie, kluczowym właśnie dla Lexusa. W 2015 roku Lexus sprzedał w tym rejonie 64% wszystkich swoich samochodów, w tym 95% w Europie Zachodniej.
Milionowy hybrydowy Lexus, jakim został model NX 300h, zostanie dostarczony klientowi z Mediolanu, osobiście przez Alaina Uyttenhovena - Prezydenta Lexus Europe.
.
Sprzedaż samochodów hybrydowych według regionów:
.
| Region | Sprzedaż od 2005 (w przybliżeniu) |
Sprzedaż w 2015 |
| Ameryka Północna | 345.5 tys | 38,540 |
| Europa | 237.5t tys | 40,629 |
| Japonia | 225 tys | 31,420 |
| Chiny/Hong Kong | 97 tys | 21,120 |
| Azja Wschodnia | 62 tys | 11,151 |
| Oceania | 19.5 tys | 3,535 |
| Azja | 8.5 tys | 1,294 |
| Inne | 5 tys | 1,343 |
.
Sprzedaż według modeli:
.
| Model | Sprzedaż od 2005 (w przybliżeniu) |
| RX | 335k |
| CT | 267k |
| ES | 118k |
| HS | 67k |
| NX | 63k |
| GS 450h & 300h | 53k |
| IS | 51.5k |
| LS | 41k |
| RC | 3.8k |