Na nowe Porsche poczekasz najdłużej - nawet 2 lata!

i

Autor: Porsche Na nowe Porsche poczekasz najdłużej - nawet 2 lata!

Na to auto czeka się najdłużej. Postoisz w kolejce prawie 2 lata!

2022-05-06 14:01

Najpierw dwa lata pandemii koronawirusa, a chwilę później wojna na Ukrainie. Ostatnie wydarzenia miały fatalny wpływ na sytuację, w jakiej dziś znajduje się przemysł samochodowy. Zamykane fabryki, opóźnienia w dostawach i finalnie braki w zatowarowaniu. Zamawiając nowe auto w salonie, trzeba uzbroić się w cierpliwość - na niektóre modele trzeba czekać prawie 2 lata!

Kiedyś salony były wypchanie autami po brzegi, dziś na placach dilerskich wieje pustką. Przez pandemię koronawirusa i wojnę na Ukrainie, cały rynek motoryzacyjny boryka się z wieloma ograniczeniami, które skutkują wydłużonymi terminami dostaw samochodów do Polski. Z uwagi na opóźnienia w dostawach, przestoje fabryk i braku części czy czipów, dostępność nowych aut jest mocno ograniczona. Problem ten dotyczy zarówno marek popularnych, jak i marek klasy premium. Czas oczekiwania na nowego Mercedesa jest mniej więcej taki sam, jak na nowego Peugeota - od 6 do 12 miesięcy. Dodajmy do tego, że żaden sprzedawca nie da nam gwarancji, że zamówienie zostanie zrealizowane na czas. Aby więc cieszyć się nową "zabawką", klienci muszą uzbroić się w cierpliwość. Zwłaszcza fani modeli ze Stuttgartu, bo na nowe Porsche trzeba czekać prawie 2 lata!

Na Porsche poczekasz nawet 2 lata

Równie długo poczekamy na nowe Porsche. Uśredniony czas oczekiwania na odbiór, dla wszystkich modeli marki Porsche, wynosi na ten moment 9 miesięcy. Najkrócej poczekamy na wersje elektryczne, bowiem bezemisyjne auta tj. Porsche Taycan, na liniach produkcyjnych mają pierwszeństwo. W zbliżonym terminie odbierzemy również najprostsze wersje Panamery, Cayene oraz MacanaNajdłużej, bo orientacyjnie nawet ok. 17-18 miesięcy, poczekamy na praktycznie każdą wersję kultowego Porsche 911. 

Tyle poczekasz na nowe Porsche

i

Autor: Carsmile Tyle poczekasz na nowe Porsche

Jest w czym wybierać

Sportowiec ze Stuttgartu jest aktualnie dostępny w kilkunastu wariantach i trzech wersjach nadwozia (coupe, kabriolet i targa). Najtańsza i bazowa wersja "Carrera" z benzynowym, 3-litrowym bokserem o mocy 385 KM i 450 Nm, która osiąga "setkę" w 4 sekundy, startuje w polskim cenniku od 553 000 złotych. Najszybsza odmiana "Turbo S", bez dodatkowych opcji, kosztuje co najmniej 1 148 000 zł, zaś najdroższa i najnowsza wersja "Sport Classic", to wydatek rzędu 1 397 000 złotych. Niezależnie jednak od tego, jak duży mamy portfel, czasu produkcji nie uda nam się przyspieszyć.

Porsche 911 - ceny w Polsce

Wersja Cena
Carrera 553 000
Carrera Cabriolet 622 000
Carrera 4 591 000
Carrera 4 Cabriolet 660 000
Carrera S 628 000
Carrera S Cabriolet 697 000
Carrera 4S 666 000
Carrera 4S Cabriolet 735 000
Targa 4 660 000
Targa 4S 735 000
Carrera GTS 718 000
Carrera GTS Cabriolet 787 000
Carrera 4 GTS 756 000
Carrera 4 GTS Cabriolet 825 000
Targa 4 GTS 825 000
Edition 50Y Porsche Design 940 000
Turbo 983 000
Turbo Cabriolet 1 049 000
Turbo S 1 148 000
Turbo S Cabriolet 1 214 000
Sport Classic 1 397 000
GT3 927 000
GT3 Touring 927 000

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki