Nie wszyscy boją się WLTP – cała gama modelowa tej grupy spełnia nowe rygorystyczne normy

2018-09-04 6:17

Z dniem 1 września w życie weszła nowa norma pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin. WLTP, bo tak brzmi skrót nowej procedury pomiarowej, sprawi, że dane podawane przez producentów będą dużo bardziej wiarygodne. Niektóre marki mają poważny problem, ze względu na konieczność dostosowania swoich pojazdów do nowej normy. Jednak nie wszystkie.

Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI 150 KM EAT6 Shine

i

Autor: Paweł Kaczor

Wszystkie osobowe modele marek Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall mają obecnie homologację zgodną z protokołem WLTP, który lepiej odzwierciedla zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania.

Wszystko za sprawą przemyślanego doboru technologii. Układ SCR (selektywna redukcja katalityczna), który za pomocą czynnika AdBlue zmniejsza emisję szkodliwych tlenków azotu, jest stosowany już od dawna. W ostatnich czasach niektóre marki decydują się także na GPF, czyli filtr cząstek stałych dla silników benzynowych. Rozwiązanie to w grupie PSA zostało wprowadzone z wyprzedzeniem przepisów. Dzięki temu marki należące do grupy mają pozycję lidera we wdrażaniu bardziej rygorystycznych norm w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń.

Gilles Le Borgne, dyrektor ds. jakości i inżynierii w grupie PSA, powiedział:

„Nasze rozwiązania technologiczne służące obniżaniu emisji zanieczyszczeń, takie jak system SCR wprowadzony w 2013 roku we wszystkich silnikach wysokoprężnych czy też filtr GPF montowany od niedawna w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, pozwalają oferować naszym klientom samochody przyjazne dla środowiska, a Groupe PSA utrzymywać pozycję lidera w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń”

Protokół WLTP jest dłuższym i bardziej rygorystycznym testem homologacyjnym, od poprzedniego NEDC. Lepiej odzwierciedla zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach użytkowania pojazdów.

Kolejny etap nastąpi wraz z wejściem w życie normy Euro 6d-Temp we wrześniu 2019 roku. Norma będzie również uwzględniała emisję zanieczyszczeń (tlenków azotu NOx i cząstek stałych PN) mierzoną w rzeczywistych warunkach na drogach publicznych lub w warunkach rzeczywistej jazdy (RDE).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki