Wszystkie osobowe modele marek Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall mają obecnie homologację zgodną z protokołem WLTP, który lepiej odzwierciedla zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania.
Wszystko za sprawą przemyślanego doboru technologii. Układ SCR (selektywna redukcja katalityczna), który za pomocą czynnika AdBlue zmniejsza emisję szkodliwych tlenków azotu, jest stosowany już od dawna. W ostatnich czasach niektóre marki decydują się także na GPF, czyli filtr cząstek stałych dla silników benzynowych. Rozwiązanie to w grupie PSA zostało wprowadzone z wyprzedzeniem przepisów. Dzięki temu marki należące do grupy mają pozycję lidera we wdrażaniu bardziej rygorystycznych norm w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń.
Gilles Le Borgne, dyrektor ds. jakości i inżynierii w grupie PSA, powiedział:
„Nasze rozwiązania technologiczne służące obniżaniu emisji zanieczyszczeń, takie jak system SCR wprowadzony w 2013 roku we wszystkich silnikach wysokoprężnych czy też filtr GPF montowany od niedawna w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, pozwalają oferować naszym klientom samochody przyjazne dla środowiska, a Groupe PSA utrzymywać pozycję lidera w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń”
Protokół WLTP jest dłuższym i bardziej rygorystycznym testem homologacyjnym, od poprzedniego NEDC. Lepiej odzwierciedla zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach użytkowania pojazdów.
Kolejny etap nastąpi wraz z wejściem w życie normy Euro 6d-Temp we wrześniu 2019 roku. Norma będzie również uwzględniała emisję zanieczyszczeń (tlenków azotu NOx i cząstek stałych PN) mierzoną w rzeczywistych warunkach na drogach publicznych lub w warunkach rzeczywistej jazdy (RDE).