BMW serii 2 Coupe

i

Autor: BMW Driftujące BMW M240i xDrive Coupe

Petarda! Nowe BMW serii 2 Coupe przyciąga uwagą i jest konsekwentnie sportowe

2021-07-07 10:06

Nowe BMW serii 2 Coupe zostało oficjalnie przedstawione. Atletycznie nakreślone trójbryłowe nadwozie przyciąga uwagę odważną stylistyką i zachęca do przyjrzenia się autu bliżej. Pojazd ukierunkowany na dynamikę jazdy otrzymał wysokiej klasy układ jezdny, napęd tylny oraz 6-cylindrowy silnik rzędowy w topowej odmianie.

Całkiem nowe BMW serii 2 Coupe zostało zaprezentowane. To kompaktowe, dwudrzwiowe auto przeznaczone dla czterech osób ma atletyczną stylistykę, mocne silniki i wysokiej klasy układ jezdny. Jego charakterystyczny wygląd, 6‑cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w najwyższej wersji, napęd tylny oraz elementy układu jezdnego przejęte z BMW serii 4 zapewniają maksymalne odróżnienie od kompaktowego BMW serii 1. We wnętrzu wykonanym w jakości premium znalazły się innowacje w zakresie obsługi i łączności. Postęp w stosunku do poprzedniego modelu widać również w znacznie bogatszej ofercie systemów wspomagających kierowcę.

Zobacz też: Mamy komplet! Debiutuje ostatnie BMW serii 4. Do oferty dołączyła odmiana Gran Coupe

Nadwozie to odważnie uformowane powierzchnie, dynamiczne linie i seryjnie montowane w pełni diodowe reflektory. Długość pojazdu wynosi 4537 mm (+105 mm), szerokość 1838 mm (+64 mm), a wysokość zmalała o 28 mm i wynosi teraz 1390 mm. Rozstaw osi mierzy 2741 mm (+51 mm), rozstaw kół z przodu 1575 mm (+54 mm), a rozstaw kół na osi przedniej 1587 mm (+31 mm). W przypadku BMW M240i xDrive Coupe rozstaw kół jest jeszcze bardziej zwiększony, a dokładnie o 63 mm z przodu i 35 mm z tyłu. Koncepcja pojazdu jest konsekwentnie ukierunkowana na precyzyjne prowadzenie i pełną kontrolę nawet w bardzo dynamicznych sytuacjach. Statyczna sztywność skrętna została zwiększona nawet o 12 procent w porównaniu z poprzednim modelem, a rozkład masy na osie ma proporcje 50:50. Optymalizacja komfortu toczenia i akustyki podnosi komfort użytkowania na co dzień i na długich trasach.

Wnętrze premium

Kokpit zorientowany na kierowcę i nowoczesny panel obsługi na konsoli środkowej podkreślają sportowy charakter wnętrz. Do intensywnych wrażeń z jazdy przyczyniają się także standardowe fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa. Wgłębienie w tylnej części linii dachu, wysoka konsola środkowa oraz harmonijnie połączone powierzchnie deski rozdzielczej i boczków drzwi komfortowo otaczają kierowcę i pasażera obok. Tylne siedzenia mają charakter indywidualnych foteli. Wysokiej jakości materiały i precyzyjne wykonanie zapewniają atmosferę premium.

Pisaliśmy: Szybciej do „setki” i więcej bajerów. Nowe BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition

Wyposażenie standardowe obejmuje tapicerkę z tkaniny i Sensateku. W modelu M Sport i BMW M240i xDrive Coupe oprócz innych charakterystycznych elementów, takich jak kierownica skórzana M i tapicerowane podparcia kolan na konsoli środkowej, znaleźć można również tapicerkę z Alcantary i Sensateku. Opcjonalnie oferowana jest tapicerka z perforowanego Sensateku oraz tapicerka ze skóry Vernasca. Ponadto w wyposażeniu dodatkowym dostępne są elektrycznie regulowane fotele sportowe z funkcją pamięci po stronie kierowcy, fotele sportowe M ze zintegrowanymi zagłówkami, ogrzewanie foteli i kierownicy.

Standardowe wyposażenie BMW serii 2 Coupe zawiera też akustyczną przednią szybę i trójstrefową klimatyzację automatyczną. Oprócz opcjonalnego oświetlenia ambientowego w wyposażeniu dodatkowym dostępny jest również system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Opcjonalny dach przesuwno-uchylny ma o niemal 20 procent większą powierzchnię niż w poprzednim modelu. Bagażnik ma pojemność 390 l, a kanapa ma funkcję dzielenia w proporcjach 40:20:40.

BMW serii 2 Coupe nowej generacji

Cztery lub sześć cylindrów

Nowe BMW serii 2 Coupe debiutuje w kilku wersjach. W 220i Coupe zastosowano nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy, którego emisję dodatkowo optymalizuje kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów. Maksymalna moc 184 KM i 300 Nm w odmianie z napędem xDrive pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Kolejna wersja 230i Coupe rozwija moc 245 KM. Wersja 220d Coupe jest napędzana dwustopniowo turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów, wyposażonym w 48-woltową technologię mild hybrid. Moc jednostki wynosząca 190 KM i 400 Nm pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Sprawdź: Nowe BMW serii 4 zaprezentowane bez dachu. Ma miękki dach i więcej miejsca w bagażniku

BMW M240i xDrive Coupe z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym może się poszczycić wyjątkowym napędem w tej klasie pojazdów. Charakterystyka mocy, łatwość wchodzenia na obroty i kultura pracy 3-litrowego silnika dają mu maksymalnie sportowy charakter w segmencie kompaktów premium. Przy mocy 374 KM silnik przewyższa jednostkę napędową poprzedniego modelu o 34 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s.

Wszystkie silniki oferowane są standardowo z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic (standard w BMW M240i xDrive Coupe) oferuje oprócz jeszcze większej dynamiki zmiany biegów i łopatek na kierownicy także Launch Control i funkcję Sprint. Umożliwia ona przyspieszenie z miejsca przy optymalnej trakcji oraz maksymalną dynamikę podczas sprintów i wyprzedzania. 8‑stopniowa sportowa skrzynia Steptronic wchodzi też w skład pakietu sportowego M Pro. Oferowany jest on opcjonalnie w modelu M Sport i obejmuje ponadto 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowe hamulce M, dokładka spojlera przedniego i spojler tylny M.

BMW serii 2 Coupe

i

Autor: BMW BMW M240i xDrive Coupe

Wysokiej klasy układ jezdny

Budowa podwozia to oś przednia z dwuprzegubowymi wahaczami wleczonymi i kolumnami resorującymi oraz pięciowahaczowa oś tylna posiadają konstrukcję zoptymalizowaną pod względem masy i sztywności. W wyposażeniu standardowym amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku optymalizują zarówno sportowy charakter, jak i komfort jazdy. Generują dodatkowe tłumienie zależne od ugięcia, które daje poczucie kontroli podczas przejeżdżania przez duże wyboje i zapobiega nadmiernemu zanurzaniu. Na lekkich nierównościach jezdni system reaguje niewielkimi siłami tłumienia, co skutkuje wysokim komfortem jazdy.

Opcjonalnie dostępny jest sportowy układ jezdny M, który charakteryzuje się twardszą amortyzacją z tłumieniem zależnym od skoku oraz twardszymi sprężynami i oferowany jest w połączeniu z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. Najwyższy model wyposażony jest seryjnie w sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M tylnej osi. Opcjonalnie można go również wyposażyć w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

Nowe BMW serii 2 Coupé wyposażone jest standardowo w 17-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, a model M Sport w 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Nowe BMW M240i xDrive Coupé ma standardowo 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, również z ogumieniem mieszanym. Opcjonalnie dostępne są również opony High Performance. W zestawie akcesoriów M Performance Parts znajdują się 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Samochód będzie produkowany w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. W momencie wejścia na rynek na początku 2022 roku na szczycie oferty znajdzie się wyczynowy model z rodziny M, który zostanie zaprezentowany dopiero za jakiś czas.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki