Już 19 września podczas Międzynarodowego Salonu Lekkich Pojazdów Użytkowych w Hanowerze, Opel zaprezentuje dwa nowe samochody dostawcze. Mowa o niedawno debiutującym Combo Life, ale tym razem w wersji XL, oraz dostawczym Combo Cargo.
Kombinacje Opla Combo
Opel Combo Life podczas targów IAA zostanie zaprezentowany w standardowej wersji o długości 4,40 m oraz po raz pierwszy w wersji XL o długości 4,75 m. Combo Life dostępny jest w wersji pięcio- lub siedmiomiejscowej z bagażnikiem o pojemności do 2693 litrów.
Podczas targów producent pokaże także wersję dostawczą o długości 4,75 m z kabiną załogową oraz nadwoziem typu furgon. Kompaktowe na pierwszy rzut oka nadwozie typu furgon pomieści aż dwie europalety i oferuje nawet 4,4 m3 przestrzeni ładunkowej. Maksymalna ładowność wynosi 1000 kg.
Targi Lekkich Pojazdów Użytkowych będą także debiutem Combo w wersji Cargo. Piąta generacja kompaktowego Combo ma podnieść poprzeczkę wśród minivanów.
i
„Zbyt długo odgrywaliśmy skromną rolę w grupie minivanów i lekkich pojazdów użytkowych segmentu B. Zmieni się to wraz z nową generacją Combo, idealnym partnerem w biznesie, wyjazdach i codziennym użytkowaniu. Dzięki zaawansowanym technologiom, przestronności i komfortowi oraz wysokiej elastyczności, nowy Combo to doskonała oferta dla różnych grup klientów, zarówno rodzin, jak i profesjonalistów”
– powiedział Tobias Stöver, dyrektor Opla ds. lekkich pojazdów użytkowych.
Systemy bezpieczeństwa
Ponieważ model Combo był tworzony zgodnie ze standardami dla samochodów osobowych, oferuje dużo technologii i systemów bezpieczeństwa. W aucie znajdziemy między innymi automatyczny tempomat, system ostrzegania przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, układ ostrzegający o pojazdach w martwym polu oraz wyświetlacz projekcyjny head-up. Dodatkowo układ kontroli trakcji IntelliGrip z pięcioma trybami pracy ma pomóc w trudnych warunkach i podczas jazdy po wymagającym podłożu. Producent mówi, że w ten sposób dostosował Combo do każdych warunków – niezależnie od tego, czy kierowca zechce opuścić utwardzoną nawierzchnię realizując swoje hobby, czy musi dotrzeć na plac budowy po błotnistej, piaszczystej, a nawet zaśnieżonej drodze.
W nowym Combo pojawi się system Flank Guard wykorzystujący czujniki parkowania, a opcjonalna kamera cofania ułatwi manewrowanie dostawczą wersją. Dodatkowa kamera w lusterku bocznym po stronie pasażera ogranicza ryzyko niezauważenia przedmiotów w martwej strefie, co ma duże znaczenie przy skręcaniu.