Nowe Renault Megane E-Tech! To koniec kompakta, jakiego znamy

2021-09-06 15:16

Nowe Renault Megane E-Tech zostało oficjalnie zaprezentowane na targach IAA Mobility w Monachium. To już nie jest kompakt, którego znamy! Najnowszy model francuskiej marki jest elektrycznym SUV-em plasującym się w segmencie C, który potrafi przejechać do 470 km na jednym ładowaniu. Co jeszcze o nim wiemy?

Nowe Renault Megane E-Tech nie jest już kompaktem, którego znamy! To pierwszy model francuskiego producenta "generacji 2.0", otwierający nowy rozdział elektrycznej rewolucji, rozpoczętej przez markę ponad dziesięć lat temu. Megane jutra jest elektrycznym SUV-em opartym na platformie CMF-EV, na której bazuje również Nissan Aryia.

Nowe Renualt Megane E-Tech ma więc 4211 mm długości, 1778 mm szerokości i 1498 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2700 mm. Jakie jest z zewnątrz, wszyscy widzą. Megane E-Tech ma nowe logo, wąskie reflektory o charakterystycznym dla aut Renault kształcie, chowane klamki i długi, LED-owy pas przeciągnięty przez całą klapę bagażnika. Całość wygląda atrakcyjnie i na pewno będzie przyciągać spojrzenia. Jak jest w środku?

Producent na nowo zaprojektował wnętrze, jednak podobieństwa można zauważyć na pierwszy rzut oka. Francuzi pozostali przy pionowym ekranie multimediów (12-cali), fizycznych przyciskach i lewitującej wyspie, która może służyć jako półka na drobiazgi lub indukcyjna ładowarka. Pojawił się natomiast ogromny ekran cyfrowych wskaźników (12,3-cali) i zupełnie nowa kierownica. Co z selektorem biegów? Przeniesiono go na kolumnę kierownicy, zupełnie jak w Mercedesach. W efekcie udało się wygospodarować więcej miejsca na schowki (30 litrów) i napoje.

Wygląda na to, że w kabinie wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby. Zwłaszcza w tylnym rzędzie powinno być wygodnie, bowiem podłoga, jak na elektryka przystało, jest zupełnie płaska. Spakowanie się na dłuższy wyjazd również nie powinno być problemem, bowiem bagażnik mierzy 440 litrów pojemności. Pod podłogą bagażnika znajduje się również 22-litrowy schowek na kable.

Renault Megane E-Tech (2022)

i

Autor: Renault Renault Megane E-Tech (2022)

Nowy model będzie dostępny w dwóch wariantach. Obydwa będą napędzane przez jeden silnik, jednak w zależności od wersji, będzie on dysponował mocą 130 KM i 250 Nm lub 218 KM i 300 Nm. Mocniejsza odmiana będzie osiągać setkę w 7,4 sekundy, a jej prędkość maksymalna wyniesie 160 km/h.

W ofercie pojawią się też akumulatory w dwóch rozmiarach. Mniejsza bateria o pojemności 40 kWh pozwoli na przejechanie do 300 km (WLTP) na jednym ładowaniu, zaś druga, o pojemności 60 kWh, nawet do 470 km (WLTP). Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki, akumulatory będzie można ładować z mocą do 130 kW, co pozwoli uzyskać 400 zasięgu w zaledwie 30 minut. 

Wstępne zamówienia na Nowego Megane E-Tech Elektrycznego można składać już teraz, a właściwe zamówienia od lutego 2022 roku. Nowy model pojawi się w sprzedaży w marcu 2022 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki