Francuska nowość

Nowy DS 7 jest już w Polsce. Widziałem go z bliska i poznałem polskie ceny

2022-08-24 17:58

Nowy DS 7 jest już w Polsce. Auta tej francuskiej marki jeszcze do niedawna były dla Polaków wielką niewiadomą. Z czasem zainteresowało się nimi wielu klientów, co potwierdzają słupki sprzedaży. Promocję marki wziął na swoje barki kompaktowy SUV, którego zbudowano od podstaw. Teraz DS 7 przeszedł lifting. Widziałem go z bliska i poznałem polskie ceny

Nowy DS 7 jest już w Polsce

Marka DS Automobiles to jedna z najmłodszych marek samochodowych, która działa na rynku od 2009 roku. Pierwsze kroczki stawiała pod szyldem dwóch szewronów, ale to się zmieniło w 2015 roku, gdy zarząd koncernu PSA postanowił oddzielić ją od Citroena i stworzyć zupełnie osobną, luksusową markę. Początki były ciężkie, jednak gdy pod koniec 2017 roku zadebiutował DS 7 Crossback, flagowy SUV zaprojektowany zupełnie od podstaw, sprawy nabrały tempa. Przez ostatnie lata świadomość klientów urosła, a samochody marki DS nie są już na drodze tak rzadkim widokiem, jak kiedyś.

SPRAWDŹ -  DS 7 Crossback E-TENSE 300 4x4 e-EAT8 Grand Chic. Wypchany po brzegi stylem i mocą

Najbardziej rozpoznawalny DS 7 Crossback był motorem napędowym tej małej rodziny, która z każdym rokiem rośnie. Niedługo po nim zaprezentowano mniejszego, ale równie modnego i awangardowego, miejskiego crossovera DS3 Crossback. W następnych miesiącach francuska gromadka powiększyła się o limuzynę DS 9 oraz kompaktowego crossovera DS 4. Po spotkaniu z przedstawicielami wiemy już, że na 2024 planowane jest coś nowego. Póki co wróćmy do spraw bieżących - najważniejszy model przeszedł kurację odmładzającą! W ramach liftingu DS 7 stracił w oczach, ale zyskał bardzo wiele.

Widziałem go z bliska i poznałem polskie ceny

Pierwsze zmiany dostrzeżemy już w samej nazwie, bowiem gdy pojawił się na rynku, towarzyszył mu przydomek "Crossback". Producent uznał, że skoro modelom i tak przypisywane są liczby, podkreślanie jego sylwetki tym hasłem nie jest już konieczne. W efekcie napis "Crossback" zniknął z klapy bagażnika, a jego miejsce zastąpiła nazwa marki, czyli "DS Automobiles". W ramach modernizacji DS 7 stracił w oczach i to dosłownie, bowiem w kloszach nie ma już bajeranckich kryształów, które tańczyły po otwarciu auta. W zamian flagowy SUV otrzymał nowe reflektory DS Pixel LED Vision 3.0 wyposażone w 84 diody LED, które śledzą i wycinają samochody przed autem, a także dostosowują strumienie światła w zależności od pogody (deszcz, śnieg, mgła).

ZOBACZ - Piękny i drogi, ale czy premium? DS 3 Crossback 1.2 PureTech - TEST, OPINIA, WIDEO

Z daleka dostrzeżemy go dzięki nowym światłom LED do jazdy dziennej "DS Light Veil", które zostały wkomponowane w przemodelowany zderzak. Odświeżony model występuje także w nowym, szarym lakierze i jest dostępny z większymi, 21-calowymi felgami "Brooklyn" oraz nowymi wzorami 19-calowych obręczy "Edinburgh" i "Silverstone". DS 7 po liftingu otrzymał także kamery wysokiej jakości, najnowszą wersję systemu multimedialnego oraz nowe linie wykończenia wnętrza.

Nowy DS 7 (2023)

i

Autor: Jan Guss-Gasiński DS 7 po liftingu (2023)

DS 7 - wersje i ceny w Polsce

Nowego DS 7 można już zamawiać w polskich salonach. Flagowy SUV po zmianach jest dostępny z silnikiem diesla (BlueHDI 130 KM) oraz w trzech wydaniach hybrydowych z wtyczką (E-TENSE), gdzie podstawę stanowi benzynowy motor 1.6 PureTech. W zależności od wersji, układ hybrydowy (PHEV) dysponuje łączną mocą 225, 300 lub 360 KM. Niezależnie od wersji za przełożenie mocy na koła odpowiada 8-biegowa skrzynia automatyczna, natomiast w mocniejszych odmianach (300 i 360) moc trafia na wszystkie cztery koła.

DS 7 - polski cennik

Silnik/Wersja Bastille Performance Line Performance Line+ Rivoli Opera La Premiere
BlueHDI 130 199 900 zł 214 200 zł 223 200 zł 227 200 zł 247 200 zł -
E-TENSE 225 243 000 zł 250 000 zł 259 000 zł 263 000 zł 283 000 zł -
E-TENSE 300 4x4 263 000 zł 270 000 zł 270 000 zł 283 000 zł 303 000 zł -
E-TENSE 360 4x4 - - 304 000 zł 308 000 zł 328 000 zł 344 000 zł
Nowy DS 7 (2023)

i

Autor: Jan Guss-Gasiński DS 7 po liftingu (2023)

Popularność rośnie

Kiedy DS 7 Crossback zadebiutował na rynku, pierwsi właściciele DS-ów do siebie machali. Dziś nie trudno już spotkać te auta na drodze, co potwierdza fakt, że z roku na rok popularność marki rośnie. W 2020 zarejestrowano 271 aut, rok później 366 sztuk, a od stycznia do lipca br. już blisko 500 samochodów. Przy dobrych wiatrach do końca bieżącego roku do polskich klientów trafi prawie tysiąc samochodów marki DS. Owszem, na tle konkurencji to ciągle małe kroczki, ale wszystko idzie w dobrym kierunku. Nie ma wątpliwości, że wprowadzenie na rynek odświeżonego DS 7, cieszącego się największą popularnością, pomoże zbudować marce silniejszą pozycję na naszym rynku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki