Ford Puma ST (2021)

i

Autor: Ford Ford Puma ST (2021)

Nowy Ford Puma ST w Polsce. Poznaj WERSJE i CENY sportowego mieszczucha

2020-10-26 12:02

Krótko po oficjalnej polskiej premierze Ford Puma ST debiutuje w cenniku importera. Podobnie jak w przypadku Fiesty ST, modny i wyżej zawieszony sportowiec będzie dostępny w dwóch wersjach — bazowej ST oraz bogatszej ST X. Niezależnie od wybranej odmiany za napęd będzie odpowiadać 1.5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 200 KM i 320 Nm, z kolei za przenoszenie momentu na przednią będzie się odbywać za pośrednictwem 6-biegowej skrzynia manualnej. Co znajdzie się na wyposażeniu auta? Poznaj dostępne wersje i polskie ceny.

Nowy Ford Puma ST debiutuje na polskim rynku. Miejski sportowiec oparty na platformie Fiesty ST jest napędzany przez 3-cylindrowy, silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,5-litra, który generuje moc 200 KM i 320 Nm maks. momentu obrotowego. Podobnie jak w przypadku Fiesty za przenoszenie napędu na przednią oś jest odpowiedzialna 6-biegowa skrzynia manulana. Zgodnie z deklaracją producenta nowy model jest w stanie przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Tak było na polskiej premierze Pumy ST:

Inny niż wszystkie

Ford Puma ST jako pierwsze auto w swoim segmencie oferuje opcjonalny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD), a także liczne tryby jazdy od "Eco" do "Toru wyścigowego". Ponadto miejski crossover w sportowym wydaniu został wyposażony w twardsze (o 40 proc.) zawieszenie, szybszy układ kierowniczy (o 25 proc.), sztywniejszą belkę skrętną i m.in. większe i wydajniejsze (o 17 proc.) tarcze hamulcowe - 325 mm z przodu, 271 mm z tyłu). Co więcej, domyślnie auto wyjeżdża na 19-calowych felgach z oponami Michelin Pilot Sport 4S i posiada czerwone zaciski hamulcowe.

Sprawdź: Gorący Ford Puma ST zaprezentowany w Warszawie w dniu światowej premiery - ZDJĘCIA, WIDEO

Ford Puma ST (2021)

i

Autor: Ford Ford Puma ST (2021)

Rasowa żabka

Nadwozie wersji ST względem usportowionych modeli w linii ST Line wyróżnia się m.in. większymi wlotami na przednim zderzaku, szerszymi listwami progowymi, czarnymi dokładkami, skromnym dyfuzorem, większym spojlerem, czerwonymi zaciskami hamulcowymi i przede wszystkim dedykowanymi felgami (19"). W kabinie z kolei znajdziemy sportowe fotele kubełkowe Recaro, aluminiowy lewarek dźwigni zmiany biegów oraz miękką, sportową kierownicę ze ściętym wieńcem i logo "ST". 

Zobacz: Nowy Ford Puma ST oficjalnie! To praktyczny i modny crossover, który poradzi sobie na torze wyścigowym

W standardzie auto będzie wyposażone w indukcyjną ładowarkę, podgrzewaną szybę przednią, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, czujnik deszczu, 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego SYNC 3 z obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto.

Ford Puma ST (2021)

i

Autor: Ford Ford Puma ST (2021)

Wersje i ceny

Ford Puma ST podobnie jak bliźniaczy hatchback trafił do polskiej oferty w różnych wersjach wyposażenia. Domyślny wariant ST startuje od kwoty 125 000 zł, natomiast bogatsza odmiana ST X została wyceniona na 137 500 zł. Droższa odmiana już z założenia jest doposażona w klimatyzację automatyczną, światła Full LED, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD) oraz autoalarm firmy Thatcham z funkcją podwójnego ryglowania zamków w drzwiach. Dodatkowo auto można wyposażyć w panoramiczne auto dachowe, hak holowniczy czy elektrycznie otwieraną klapę bagażnika

Ford Puma ST - polski cennik

Silnik Skrzynia 0-100 km/h Prędkość maks. Wersja Cena

1.5 EcoBoost

200 KM & 320 Nm

6MT 6,7 s. 220 km/h ST 125 000 zł

1.5 EcoBoost

200 KM & 320 Nm

6MT 6,7 s. 220 km/h ST X 137 500 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki